تفکیک وزارت راه و شهرسازی، کلید خانه دار شدن مردم؟

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/خوزستان دبیر کانون انبوه سازان مسکن کشور گفت: تجربه 10 سال گذشته نشان می دهد که پس از ادغام وزارت مسکن و شهرسازی با وزارت راه و ترابری، مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی مورد حمایت کامل و همه جانبه قرار نگرفته است و کمبود میلیونی مسکن در کشور نیز گواه بر این موضوع است.

تفکیک وزارت راه و شهرسازی، کلید خانه دار شدن مردم؟

فرشید پورحاجت در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اگر قرار باشد که بخش مسکن کشور شرایط مناسبی پیدا کند، باید اقدامی عاجل از سوی دولت و حاکمیت انجام گردد و در غیر این صورت بازار مسکن، همچنان رهاشده خواهد ماند و مردم نیز به راحتی خانه دار نمی شوند.

وی اضافه کرد: تجربه 10 سال گذشته نشان می دهد که پس از ادغام وزارت مسکن و شهرسازی با وزارت راه و ترابری، بخش مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی مورد حمایت کامل و همه جانبه قرار نگرفته است و کمبود میلیونی مسکن در کشور نیز گواه بر این موضوع است.

دبیر کانون انبوه سازان مسکن کشور شرح داد: وزارت راه و شهرسازی در طول این سالیان ادغام، نتوانسته نقش خود را به عنوان یک نهاد مدیریتی در حوزه ساخت و ساز به خوبی ایفا کند و مشکل خانه دار نشدن مردم و گرانی مسکن نیز به همین موضوع باز می گردد.

وی اضافه کرد: بهترین پیشنهاد در شرایط فعلی این است که وزارت راه و شهرسازی مجددا به دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری تفکیک گردد تا به تاسی از این تفکیک وزارتخانه ای، مردم صاحب مسکن شوند.

پورحاجت گفت: تفکیک وزارت راه و شهرسازی، بخش خصوصی سازنده مسکن را صاحب یک وزارت مقتدر و جدا می کند که می تواند با همسویی با آن، زمینه ساز تولید مسکن در کشور و خانه دار شدن مردم گردد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد معین و راه حل انبوه سازان مسکن برای خانه دار شدن مردم، تفکیک وزارت راه و شهرسازی است و این کار می تواند کلید قفل خانه دار شدن مردم در شرایط اقتصادی فعلی کشور باشد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1951

به "تفکیک وزارت راه و شهرسازی، کلید خانه دار شدن مردم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفکیک وزارت راه و شهرسازی، کلید خانه دار شدن مردم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید