18 ایده برای بالا بردن انرژی بچه ها با صبحانه کامل و مقوی

به گزارش وبلاگ آرم 99، تغذیه صحیح در قدرت یادگیری بچه ها موثر است و نخوردن صبحانه (ناشتایی) می تواند اثرات منفی بر یادگیری دانش آموزان داشته باشد.

18 ایده برای بالا بردن انرژی بچه ها با صبحانه کامل و مقوی

اگر مدت زمان ناشتایی طولانی شود، نگهداری قند خون در سطحـی که مغز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد مختل شده و یادگیری و تمرکز حواس کمتر می شود.

نخوردن صبحانه در صورتی که تداوم یابد و تبدیل به عادت شود خود علاوه بر عوارض فوق موجب کمبود دریافت سایر مواد مغذی مورد نیاز فرد می شود. با حذف صبحانه از وعده های غذائی مواد مغذی که در این وعده دریافت می شود، در وعده های دیگر جایگزین نخواهد شد و در نتیجه کمبود کالری، ویتامین ها و املاح ایجاد می شود.

برای اینکه بچه ها سنین مدرسه، اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند باید شام را در ساعات ابتدای شب صرف کرده و حتی الامکان بچه ها در ساعت مشخص و ترجیحا زود بخوابند.

صبح زودتر بیدار شده پس از شستن دست و صورت، کمی نرمش کنند تا برای صرف صبحانه اشتها پیدا کنند و والدین صبحانه را به عنوان یک وعده غذایی مهم تلقی کنند و همگی به دور یک سفره به صرف صبحانه بپردازند تا تشویقی برای بچه ها باشند.

جهت آشنایی با طرز تهیه کره بادام زمینی و فرنی آرد برنج به سایر بخش های آشپزی وبلاگ آرم 99 مراجعه فرمایید.

چند نمونه از صبحانه کامل و مقوی جهت استفاده در وعده صبحانه

نان تست + کره بادام درختی + چند برش موز + دانه های تخم شربتی

نان تست + پنیر آبی (بلو چیز) + چند برش سیب + عسل

نان تست + سس قرمز + تخم مرغ آب پز + ریحان + پنیر پارمزان رنده شده

نان تست + کره بادام زمینی + ساقه کرفس خرد شده + کشمش یا مویز

نان تست + پوره لوبیا + سس سالسا + تخم مرغ نیم رو + چند برگ گشنیز

نان تست + پنیر بز + چند برش توت فرنگی + لوبیا سبز + نمک دریا

نان تست + پنیر + چند برش آناناس + بادام هندی خرد شده

نان تست + کاهو خرد شده + تخم مرغ املت + پنیر چدار رنده شده

نان تست + پنیر ریکوتا + انجیر خرد شده + کنجد

نان تست + ورقه شده + چند برش انبه + رنده پوست لیمو ترش

نان تست + پنیر ریکوتا + چند برش گلابی + عسل

نان تست + هوموس + دانه های انار + گردو خرد شده

نان تست + پوره نخود پخته + گوجه فرنگی + تخم مرغ نیم رو

نان تست + پنیر فتا + خرما + بادام خرد شده

نان تست + ارده + چند برش آلو قرمز + کنجد تست شده

نان تست + چند برش آواکادو + پنیر فتا خرد شده + دانه انار + روغن زیتون

نان تست + پنیر خامه ای + بلوبری + رازبری + ریحان

جهت آشنایی با طرز تهیه نان مارمالادی و گندمک شیرین به سایر بخش های آشپزی وبلاگ آرم 99 مراجعه فرمایید.

منبع: ستاره

به "18 ایده برای بالا بردن انرژی بچه ها با صبحانه کامل و مقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 ایده برای بالا بردن انرژی بچه ها با صبحانه کامل و مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید