کمردرد هم به علایم کرونا اضافه شد

به گزارش هنجس بلاگ، کمردرد شایع ترین و جدیدترین علامت ابتلا به کرونا است و مبتلایان با استفاده از استامینوفن می توانند این درد را تسکین دهند.

کمردرد هم به علایم کرونا اضافه شد

حسن محمدی فوق تخصص کنترل و درمان درد روز یکشنبه در تبادل نظر با ایرنا اضافه نمود: این روز ها کمردرد نیز به علایم ابتلا به کرونا اضافه شده و بسیاری از مبتلایان از کمردرد رنج می برند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به کرونا باید از مصرف آسپرین خودداری نمایند، زیرا به علت ویروسی بودن ماهیت بیماری منجر به عوارض خطرناکی می گردد، گفت: استراحت مطلق و استفاده از استامینوفن می تواند این عارضه را تسکین دهد.

این فوق تخصص کلینیک درد پردیس با بیان اینکه 80 درصد مردم در طول زندگی یکبار کمردرد را تجربه می نمایند، ادامه داد: امروزه کمردرد شایع ترین علت مراجعه مردم به مراکز پزشکی است و این عارضه رو به افزایش بوده و باید اطلاع رسانی های لازم برای پیشگیری از ابتلا به آن گسترده تر گردد.

محمدی ادامه داد: بیشتر کمردرد ها حاصل یک جراحت هستند و آسیب هایی مانند رگ به رگ شدن با پیچ خوردن عضله، کشیدگی ناشی از یک حرکت ناگهانی یا ساختار غلط بدن در هنگام بلند کردن یک جسم سنگین همه می توانند باعث ایجاد آن شوند.

وی توضیح داد: درمان کمردرد با روش های متعدد انجام می گیرد که باید تغییر سبک زندگی باید مدنظر قرار گیرد، فرد وزن خود را کاهش دهد، نشستن و برخاستن و یا نحوه بلند کردن اجسام توسط آن به صورت صحیح انجام گردد و فیزیوتراپی نیز مهم است و اگر استفاده از دارو های مسکن بی جا و خودسرانه باشد مسائل کلیوی، گوارشی و حتی خونریزی در فرد ایجاد می گردد.

این پزشک گفت: افراد در طول روز باید انحنا های طبیعی ستون فقرات خود را در حالت متعادل حفظ نموده، وزن خود را متناسب نمایند، زیرا اضافه وزن می تواند سبب کشیدگی مدام عضلات پشتی همچنین ضعف عضلات جدار شکم گردد.

وی اضافه نمود: برای مدت طولانی از حفظ یک شرایط ثابت بپرهیزید، زیرا عدم فعالیت سبب سفتی عضلانت می گردد، ورزش می تواند عضلات و ستون فقرات را سالم نگه دارد و از برداشتن اجسام سنگین خوداری نموده و هنگام راه رفتن تعادل ستون فقرات خود را حفظ و سر خود را بالا نگهدارید.

محمدی توضیح داد: در صورتی به وسیله این روش ها درد بهبودی نیابد و درمان نگردد، باید به کلینیک های درد مراجعه و از راه حل های مانند ازن درمانی، تزریق ژل و لیزر یا جراحی استفاده گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1969

به "کمردرد هم به علایم کرونا اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمردرد هم به علایم کرونا اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید