چگونه در دورکاری کارایی سازمان مان را حفظ کنیم؟

به گزارش هنجس بلاگ، درحالی که همه ما آرزو می کنیم که شرایط کشور هر چه سریع تر به روال عادی برگردد. واقعیت این است که کسب وکارها ضروری است از راه چاره هایی استفاده کنند که تا حد ممکن از بوجود آمدن اختلال در عملیات اجرایی خود در زمان اجرای دورکاری جلوگیری کند.

چگونه در دورکاری کارایی سازمان مان را حفظ کنیم؟

از اسفند 98 بسیاری از شرکت ها به انتخاب خود به دورکاری یا انجام امور در خارج از محیط سازمان روی آورده اند (حتی محتمل است در آینده به امری قانونی و لازم الاجرا بدل گردد) و برای تحقق این امر از بسیاری از ابزارهای دیجیتال از جمله ارتباطات ویدیویی و کنفرانس های تحت وب، پیغام رسان ها، تلفن های ابری، ایمیل، فضای ذخیره سازی اطلاعات آنلاین و … استفاده می نمایند.

به همین دلیل در این مقاله سعی داریم بعضی مزایایی که نرم افزارهای CRM ابری برای انجام دورکاری فراهم می آورند را ذکر نماییم. اما پیش از آن خیلی کوتاه 2 مفهوم را مرور کنیم.

CRM چیست؟

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری و به مجموعه استراتژی ها، فرایند ها، داده ها و نرم افزارهایی گفته می گردد که به سازمان یاری ارتباط بهتری با مشتریانش برقرار کند.

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM به سازمان ها یاری می نمایند فرایندهایی که در حوزه بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش طراحی نموده اند، به صورت مکانیزه اجرا گردد و هر کدام از نیروهای سازمان در زمان مقرر تعهداتی که در قبال مشتری دارد را انجام دهد. همچنین همزمان با اجرای این فرایندها اطلاعات جامعی مربوط به مشتریان ایجاد شده که سازمان بتواند با تحلیل آنها به صورت شناخت جامع تری از مشتریان خود بدست آورده و بر اساس آن استراتژی ها و اهداف خود در قبال مشتریان را معین، اصلاح و کنترل کند.

مزایای CRM ابری برای انجام دورکاری:

دسترسی به اطلاعات مورد نیاز از هر نقطه جغرافیایی

برای برطرف نیاز کارمندان به دسترسی به اطلاعات مرتبط کاری، راهکارهای ابری می توانند از هر نقطه ای از دنیا(از جمله خانه!!!) قابل دسترس باشند. تمام آنچه کارمندان به آن نیاز دارند اینترنت و وسیله (لپ تاپ، موبایل و …) است که بتوانند با آن به نرم افزار CRM سازمان وارد شوند و پس از آن به کلیه اطلاعات مربوط به مشتریان، کارهای اختصاص یافته، سوابق عملیاتی، مستندات مرتبط با خود دسترسی داشته باشند.

انجام کار گروهی از راه دور

هنگامی که کارکنان مشغول دورکاری هستند به راه هایی نیاز خواهند داشت که بتوانند برای به نتیجه رساندن پروژه ها به صورت گروهی همکاری نمایند و همچنین از دیگر اتفاقات اتفاق افتاده در شرکت باخبر شوند. CRM ابری به کاربران اجازه خواهند داد که باوجود عدم حضور فیزیکی در یک فضای تعیین برای یکدیگر کار را تعریف نمایند، خروجی فعالیت های صورت گرفته یکدیگر را مشاهده نمایند، نظرات خود را در رابطه با موضوعی خاص به صورت کامنت بیان نمایند و سابقه فعالیت های صورت گرفته هر کدام از همکاران خود را مشاهده نمایند.

گزارش گیری مدیران از فعالیت های روزانه صورت گرفته

دورکاری به معنای آن است که دیگر ارتباطات حضوری گذشته با کارمندان معنا نخواهد داشت و عملا دریافت اطلاعات و گزارش پیشرفت فعالیت ها و پروژه ها دیگر به سادگی گذشته نیست. از این فراتر برای بعضی از مدیران که لازم بود با چشم های خودشان ببیند که نیروها در حال کار هستند!!!!! (بماند که خروجی دارند یا خیر) دیگر این امکان فراهم نیست، مگر اینکه در خانه همه دوربین قرار دهند!!.

زمانی که کارمندان با استفاده از CRM ابری از هر مکانی بر روی پروژه ها و تعاملات مرتبط با مشتریان فعالیت های خود را ثبت می نمایند و با یکدیگر به اشتراک می گذارند، مدیران نیز به سادگی می توانند گزارشات روزانه و هفتگی خود را دریافت نمایند. این گزارش ها در صورتی که به درستی پیاده سازی شده باشند به راحتی یک دید 360 درجه از کسب وکار و شرایط فعالیت کارمندان را ارائه داده و همچنین با استفاده از قابلیت های تعاملی نرم افزار مدیران می توانند بازخورد فعالیت ها را نیز به اطلاع افراد برسانند.

عدم نیاز به سرمایه گذاری بالا برای

سیستم های ابری نیازی به سرور و تجهیزات شبکه نداشته و این هزینه ها حذف می گردد. همچنین با توجه به اینکه نرم افزار به صورت اشتراکی فروخته می گردد نیازی به خرید لایسنس هم نیست و می توان برای یک مدت کوتاه (به عنوان مثال 3 ماه) اشتراک را خریداری و پس از عبور از بحران کنونی و در صورت پاسخگویی به نیازها اشتراک را تمدید کرد.

راه اندازی سریع، آسان و از راه دور

همان گونه که ذکر شد سیستم های ابری نیازی به سرور نداشته و به تبع آن نیازی به نصب هم حتی ندارند. یعنی از زمان تصمیم نهایی تا ایجاد حساب کاربری CRM کمتر از 1 دقیقه زمان مورد نیاز است. البته بسیار شرکت ها نیاز دارند که نیروهای آنها آموزش ببیند و همچنین نرم افزار برای آنها متناسب سازی گردد که با توجه به تجربه شرکت های ارائه نماینده CRM ابری انجام تمامی این موارد به صورت آنلاین و با سرعت بالا امکان پذیر است.

و در انتها

در صورتی که تمایل داشتید محیط یک CRM ابری را مشاهده نموده و حتی مدتی به صورت رایگان از آن استفاده نمایید می توانید به وب سایت SarvCRM مراجعه فرمایید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 628

به "چگونه در دورکاری کارایی سازمان مان را حفظ کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در دورکاری کارایی سازمان مان را حفظ کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید