چهارتخمه و بحران کرونا

به گزارش هنجس بلاگ، بابک زمانی نورولوژیست در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: هفته گذشته وزارت بهداشت در یک روز، چهار داروی گیاهی را برای درمان کرونا مورد تأیید قرار داد و تولید موقت آن ها کلید خورد. نام آن ها را نبرد، چیزی هم درمورد مطالعات احتمالی درباره آن ها گفته نشد.

چهارتخمه و بحران کرونا

این موفقیت بزرگ را باید به کاروان جلیله بزرگان و حکمای ایوانک شرق که چندی است منزلگاه حکمت باطن و بینش راستین سنت شده است، تبریک گفت.

اول آنکه عدد چهار و نه پنج یا شش خود حاکی از دانشی دیرین و باستانی است؛ خلقت انسان از چهار عنصر است، ریاضی چهار عمل اصلی دارد، سال چهار فصل دارد، عالم چهار ظهور دارد: اسما، عرضی، کرسی و ثبت المعمور. افلاطون گفت چهار عددی الهی است، جمع اعداد تا چهار، 10 می شود و 10 به لاتین دو خط متقاطع است و افلاطون بنیاد دنیا را بر این تقاطع می داند. فیثاغورث گفت چهار عدد الهی است و خطاب به چهار فرمود: ای چهار مقدس! تویی که شامل ریشه منشأ خلقت جاری ابدی هستی.

دوم، مهرگیاه است؛ این اکتشاف در عمق ریشه ها و در بازگشت به ریواس، به مهرگیاه نخستین، آنکه مظهر پاکی و برکت است اجرا شده! آن هم در تقابل با دیو خشکی و فلاکت که هر بار به شکلی جدید رخ می کند حالا با شکل نفرت انگیزتر و نابودکننده تر، شیمیایی. در جدیدترین تقابل اساطیری گیاه با خشکی این بار گیاهی در برابر شیمیایی!.

ایرانیان قدیم گیاه را بسیار پاس می داشتند. مهرگیاه را در دل ها به میراث می گذاشتند. در چرخش سال، سرو، نورآذین می کردند. به رسم نخل، ستون می ساختند. زیر پا را با نارنج و ترنج فرش می کردند و در خواب رؤیای انهار و سبزی عمیق پردیس را می دیدند. نامی هم از خشکی نمی بردند. چون نام بردن حیات این نکبت را تمدید می کرد.

آری چهار داروی گیاهی، پناهگاه انسان مدرنی را که حالا به کرونا هم مبتلا شده، آزمایش و تحقیق هم می توان کرد. اما تنها نوعی از تحقیق، آن قدر پاک و بی خدشه که بتواند این همه زیبایی اساطیری را که در جان های ما موج می زند دریابد و تأیید کند. آن هم توسط محققی مؤمن به مهرگیاه. تحقیقی متعهد به نتیجه!

نابود باد آن تحقیقی که برگ از تن درختان می ریزد. درخت را چوب می بیند. آن همه آراستگی را بر تن اسطوره های مان نمی پسندد. آن ها را به نگاهی انسانی می آلاید -به تجاربی حقیر و مشاهداتی حقیرتر- آن ها را در قیاس با شواهد کوچک، اما واقعی و غیرقابل تردید آبکش می کند. ارواح را احضار می کند، آسمان را زمینی می کند. افلاک را به اندیشه ناچیز انسانی که تنها بخش کوچکی از ملائک است می سپارد و....

کور باد چشم ها و گوش هایی آن قدر دریده و وقیح که شرم نمی کنند و از مهر گیاه نام می پرسند و فایده طلب می کنند. فوایدی حقیر هم قد انسان هایی که از آن سود خواهند برد. همان هایی که توان درک این همه زلال و زیبایی جاودان را در این چهار گیاه ملکوتی ندارند و آن همه نیک بختی موعود را در خود احساس نمی کنند. ای موریانه های خرد، ای اندام های رنجور این دنیای، ای آن کسانی که درگیر عذاب های حقیر این دوزخ زمینی در کنار آی سی یو های تنگ و محدود خود بستر های خستگی گستراندید و به خواب مرگ فرورفتید. از چهار ده تا چهار صد و شاید چهار هزار!

بشارت بر شما که اندوه به پایان رسید. چهار تخم چهار گیاه تلخ و تند که از آسمان بی نام و بی نشان از راه رسید، راه نجات شماست. هیچ نپرسید چگونه؟ و چه زمان؟ حالا یا آخرت؟ تنها بدانید که پیشینیان از آن آگاه بوده اند. چرا؟ چون پیشینیان شان و پیشینیان آن ها همه به آن ایمان داشته اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2100

به "چهارتخمه و بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارتخمه و بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید