پیغام امیر کویت به شاه سعودی

به گزارش هنجس بلاگ، شیخ نواف الاحمد الصباح، امیر کویت درباره بحران شورای همکاری خلیج فارس و چالش های پیش روی منطقه پیامی ویژه برای پادشاه عربستان فرستاد.

پیغام امیر کویت به شاه سعودی

روزنامه القبس کویت به نقل از منابع دولتی نوشت: محتوای پیغام مکتوبی که شیخ احمد الناصر، وزیر امور خارجه به عنوان فرستاده امیر کویت به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان تحویل داد شامل رایزنی در باره بسیاری از موضوع ها از جمله اختلاف ها در شورای همکاری خلیج فارس است.

بر اساس اعلام این منابع، مشورت و هماهنگی در همه زمینه ها از جمله چالش های امنیتی و مالی پیش روی منطقه از دیگر محورهای مهم این پیغام است.

به نوشته القبس، هماهنگی با عربستان سعودی از آنجا ناشی می گردد که این کشور نقش و صندلی محوری و اساسی در منطقه دارد و در این پیغام به روابط دو کشور و راه های حمایت و تقویت همکاری ها در همه زمینه ها و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی اشاره شده است.

کویت در بحرانی که میان کشورهای عربستان، بحرین، مصر و امارات از ژوئن سال 2017 با قطر به وجود آمد، نقش میانجیگری برعهده دارد.

18 اکتبر جاری، امیر کویت پیغامی کتبی برای پادشاه عربستان سعودی فرستاد و شیخ محمد عبدالله المبارک الصباح، نماینده امیر کویت، پیغام دیگری از شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت برای محمد بن سلمان، همتای سعودی خود فرستاد.

پیغام های امیر کویت و ولیعهد وی به رهبران سعودی مربوط به مناسبات دو کشور و دو ملت و راه های حمایت و تقویت آنها در زمینه های مختلف و همچنین رایزنی درباره آخرین تحولات در عرصه های منطقه ای و بین المللی است.

شیخ نواف الاحمد الصباح که پیشتر ولیعهد کویت بود، 8 مهرماه 99 و به دنبال درگذشت شیخ صباح الاحمد الصباح به عنوان امیر جدید کویت معین شد. ، ایرنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2037

به "پیغام امیر کویت به شاه سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام امیر کویت به شاه سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید