پراید بالدار در اقتصاد ایران! ، پرواز ارزان ترین خودروی داخلی طی یکسال

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، انتها بهمن ماه سال گذشته قیمت یک پراید 111 درب کارخانه حدود 40 میلیون تومان و در بازار بیش از 67 میلیون تومان بود. حال پس از گذشت یکسال، قیمت این خودرو در بازار به 130 میلیون تومان رسیده است.

پراید بالدار در اقتصاد ایران! ، پرواز ارزان ترین خودروی داخلی طی یکسال

نوسان 225 درصد قیمت پراید از کارخانه خریداری شده تا به امروز در بین بازارهای اقتصادی بی سابقه است. حتی بازار سهام نیز طی این مدت به این میزان بازدهی نداشته و تنها 160 درصد بازدهی در این بازار ثبت شده است.

پراید در سال جاری از چرخه فراوری کشور حذف شد و تنها پراید وانت است که همچنان فراوری می گردد. البته این توقف فراوری مربوط به بازار داخلی است و برای صادرات همچنان پراید با قیمت حدود 90 میلیون تومان صادر می گردد. پس از حذف پراید به عنوان ارزان ترین خودرو از بازار، هم اکنون تیبا ارزان ترین خودرو بازار داخلی است.

پرواز قیمت پراید در سال خاتمهی فراوری آن درحالیست که تا پیش از این بعضی موافق خاتمه یافتن فراوری آن نبودند اما سهم قابل توجه این خودرو در سوانح جاده ای و انتقاد از کیفیت آن در نهایت منجر به خداحافظی سایپا با پراید شد.

آیا در روزهای آینده ممکن است قیمت پراید نوسان کمتری را تجربه کند؟

آخرین اخبار خودرو را در صفحه خودرو دنبال کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2642

به "پراید بالدار در اقتصاد ایران! ، پرواز ارزان ترین خودروی داخلی طی یکسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پراید بالدار در اقتصاد ایران! ، پرواز ارزان ترین خودروی داخلی طی یکسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید