واکنش رهبران سیلیکون ولی به اعتراضات در آمریکا

به گزارش هنجس بلاگ، مدیران سیلیکون ولی نیز مانند بسیاری از شخصیت های مهم در واکنش به اعتراضات در آمریکا علیه تبعیض نژادی و نابرابری که پس از قتل جورج فلوید، مرد سیاه پوست اهل شهر مینیاپولیس، رخ داد بیانیه هایی را صادر نموده اند که در آن هم بستگی خود با اعتراضات نسبت به نژاد پرستی را به وضوح اعلام نموده اند.

واکنش رهبران سیلیکون ولی به اعتراضات در آمریکا

در میان این نام ها مدیران شرکت های بزرگی مانند گوگل، اپل، فیس بوک، آمازون و … را می توان یافت که با انتشار یادداشت هایی برای کارمندان شان و یا ارسال پست هایی در شبکه های اجتماعی خود نسبت به خشونت پلیس و نژاد پرستی در آمریکا واکنش نشان داده اند.

در ادامه محتوای بیانیه های بعضی از این افراد در هم بستگی با اعتراضات در آمریکا را مشاهده خواهید کرد:

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، روز آدینه در یادداشتی که در Google.org (شاخه بشردوستانه گوگل) منتشر شد، از کمپین هایی در درون شرکت برای سازمان دهی مبارزه علیه تبعیض نژادی نوشت و اعلام نمود که گوگل با حضور کارمندانش مراسم خیریه ای برگزار می نماید که هر فرد می توانند تا سقف 10 هزار دلار اهدا نمایند.

همچنین، این شرکت در حمایت از برابری نژادی، یک نوار مشکی به صفحه اصلی وب سایت خود اضافه نموده است. پیچای برای ابزار همدردی با آسیب دیدگان تبعیض نژادی در حساب توییتر خود نوشت:

ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس و هم بنیان گذار بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس، ضمن ابزار تاسف از اتفاقی که برای جورج فلوید اتفاق افتاده است، گفت که ویدیو مرگ فلوید قلب او را شکسته است.

خانم گیتس روز یکشنبه در حساب توییتر خود نوشت که اعتراضات چند روز گذشته را دنبال می نموده است و با این اتحاد ضد نژاد پرستی احساس همبستگی دارد، اما هنوز نمی داند بهترین راه برای استفاده از نوع دوستی و صدای اعتراضش به منظور یاری به این ماجرا کدام است. او در ادامه نوشت:

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، در روز یکشنبه اعلام نمود که فیس بوک باید برای حمایت از برابری و امنیت جامعه سیاه پوستان در پلتفرم های خود کوشش بیشتری انجام دهد.

او در پستی که در فیس بوک نوشته، از دارنلا فریزر که ویدیو قتل فلوید را منتشر نموده است تجمید کرد و گفت که تماشای این ویدیو برای او بسیار سخت بود و همه احتیاج داشتیم که آن را ببینیم.

زاکربرگ اعلام نمود که فیس بوک مبلغ 10 میلیون دلار به گروه های فعال برای برابری نژادی که توسط کارمندان و یا مشاوران حقوق بشر شرکت معرفی شده باشند اهدا می نماید.

همچنین، او از اقدامات موسسه Chan Zuckerberg Initiative برای تغییر دادرسی مجرمان گفت که در طول چند سال گذشته مبلغ 40 میلیون دلار در این زمینه وقف نموده است. زاکربرگ در ادامه نوشت:

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس نیز صبح دوشنبه با توییت کردن هشتگ JusticeForGeorge (عدالت برای جورج) به اعتراضات در آمریکا واکنش نشان داد. او در پاسخ به یک ویدیو در توییتر نوشت که قطعا این درست نیست که سایر افسران پلیس حاضر در صحنه قتل فلوید بدون محاکمه رها شدند.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در واکنش به اتفاقات اخیر نوشت اکنون درد عمیقا در روح ملت ما و در قلب میلیون ها نفر نقش بسته است.

به گزارش بلومبرگ، کوک در یادداشتی خطاب به کارمندان اپل نوشت که در (دوران) عواقب مرگ فلوید و در پرتو یک تاریخ طولانی تر از نژاد پرستی، باید در کنار یکدیگر بایستیم. او ادامه داد:

تیم کوک اعلام نمود اپل در کنار بسیاری از گروه های دیگر برای اقدامات نسبت به برقراری عدالت هزینه خواهد نمود و در ماه ژوئن با همراهی کارمندانش مراسم خیریه ای برگزار خواهد نمود. همچنین، او مشخصا با اشاره به مرگ فلوید نوشت:

در حالی که جف بزوس، مدیر عامل آمازون، صراحتا بیانیه ای رسمی درباره اعتراضات منتشر ننموده است؛ روز آدینه در صفحه اینستاگرام خود پستی از آثار اعتراضات کارگری و به ویژه افراد رنگین پوست منتشر کرد.

او متنی از یک نویسنده به نام شنکوا گلدینگ را منتشر کرد که در نکوهش کوشش برای حفظ ظاهری حرفه ای پس از مشاهده قتل مردان و زنان سیاه پوست نوشته شده بود. بزوس پیشنهاد نموده اندیشه های گلدینگ را مطالعه کنید، به ویژه اگر مدیر یا رهبر هستید.

او در پست خود در صفحه اینستاگرامش نوشت:

جک دورسی، مدیر عامل توییتر، با ارسال توییتی خواهان اصلاح آنی سیاست های پلیس شد. آقای دورسی با بازنشر یک توییت از Square که اقدامی واقعی و با معنا برای تغییر تبعیض نژادی را خواهان شده بود، نسبت به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد.

توییت Square به توضیح زیر است:

منبع: Business Insider

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 972

به "واکنش رهبران سیلیکون ولی به اعتراضات در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رهبران سیلیکون ولی به اعتراضات در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید