هیچ مدرک علمی مبنی بر ضعیف شدن ویروس کرونا وجود ندارد

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/هرمزگان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هیچ سند و مدرک علمی مبنی بر ضعیف شدن ویروس وجود ندارد و موارد مثبت این بیماری در حال افزایش است.

هیچ مدرک علمی مبنی بر ضعیف شدن ویروس کرونا وجود ندارد

دکتر محمود حسین پور در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه کرد: افرادی که به علائم کرونا دچار می شوند، هر چه زودتر به مراکز سرپایی کووید 19 مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: این مراکز به صورت صبح و بعدازظهر فعال و در خدمت مردم هستند تا افراد مشکوک به کرونا بتوانند خیلی سریع آزمایش بدهند و بیماری آنان زودتر تشخیص داده شود که به سمت بیماری خطرناک نرود.

حسین پور با اشاره به اینکه بررسی های نشان می دهد متأسفانه 24 درصد افرادی که آزمایش آن ها مثبت شده، خانه دار هستند و بیماری از طریق فرزندان و یا همسرشان به آنان منتقل شده است، اظهار کرد: بنابراین تمامی افراد به عنوان یک بمب زیستی می توانند ناقل باشند و اگر در مراودات اجتماعی، موازین بهداشتی را رعایت نکنند، مسبب ابتلای عزیزترین های خود می شوند.

وی ادامه داد: همه باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنند، حتی المقدور از منزل خارج نشوند و در صورت خروج از منزل، حتماً از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: هیچ سند و مدرک علمی مبنی بر ضعیف شدن ویروس وجود ندارد و موارد مثبت این بیماری در حال افزایش است، دلیل کاهش تعداد بیماران بدحال و کاهش موارد بستری در بیمارستان، شناسایی افراد کرونا مثبت بدون علامت یا همان ناقلین ویروس است.

وی با اشاره به اینکه خود مراقبتی و رعایت فاصله اجتماعی، مهم ترین راه حل پیشگیری از ابتلا به کروناست، مطرح نمود: 11 تیم های نظارتی در سطح استان هرمزگان فعال هستند که یک هزار و 461 واحد مورد بازدید قرار گرفته و از این تعداد 9 واحد به علت عدم رعایت موازین بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی تعطیل و پلمب شدند و برای 261 مورد نیز اخطاریه 48 ساعته صادرشده است.

حسین پور اضافه کرد: جابه جایی بین شهرها فوق العاده خطرناک است، افرادی که بین شهرها جابجا شده یا اینکه از خارج کشور وارد می شوند، حتماً توصیه ها را رعایت کنند و دو هفته در قرنطینه باشند.

وی اظهار کرد: کسانی که در قرنطینه بسر می برند، خوب می دانند که برای حفظ سلامت خود باید توصیه ها را رعایت کنند و از پذیرش میهمان خودداری کنند، رعایت این مهم برای سلامت خانواده و سلامت اطرافیان ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان نمود: فاصله گذاری فیزیکی یک اصل مهم است که اگر رعایت نشود، مجبوریم قرنطینه شهری و کنترل رفت وآمدهای برون شهری را تشدید کنیم و محدودیت های بیشتری برای مردم قائل شویم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 831

به "هیچ مدرک علمی مبنی بر ضعیف شدن ویروس کرونا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مدرک علمی مبنی بر ضعیف شدن ویروس کرونا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید