نماینده پوتین: بن بست در تبادل زندانیان فرایند صلح افغانستان را متوقف کرده است

به گزارش هنجس بلاگ، نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان گفت: برنامه ها در مورد صلح افغانستان به دلیل تاخیر در مبادله زندانیان متوقف شده و تا زمان اتمام این کار هر گونه برنامه و طرحی بی معنا خواهد بود.

نماینده پوتین: بن بست در تبادل زندانیان فرایند صلح افغانستان را متوقف کرده است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: به دلیل بن بست و تاخیر در مبادله زندانیان برنامه و دیداری درباره صلح افغانستان در حال انجام نیست.

به نوشته تاس، کابلوف افزود: برنامه ها در مورد صلح افغانستان به دلیل تاخیر در تبادل زندانیان متوقف شده و تا زمان اتمام این کار هرگونه برنامه و طرحی بی معنا خواهد بود.

مبادله زندانیان بین طالبان و دولت افغانستان به عنوان پیش شرط آغاز گفت وگوهای بین الافغانی مطرح شده و این در حالی است که دولت افغانستان در این اواخر اعلام کرده 500 زندانی طالبان را به دلیل ارتکاب جرایم اخلاقی و جنایی آزاد نخواهد کرد.

این اظهارت کابلوف در حالی مطرح می شود که روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده بود یک واحد ناشناس اطلاعاتی ارتش روسیه شبه نظامیان طالبان را برانگیخته تا علیه نیروهای ائتلاف بین المللی تحت هدایت آمریکا که در افغانستان حضور دارند، عملیات انجام دهد.

به نوشته این روزنامه مقام های اطلاعاتی آمریکا، ترامپ را نیز در جریان قرار داده بودند و شورای امنیت ملی آمریکا در اواخر ماه مارس موضوع را در نشستی برای نهادهای اطلاعاتی آمریکا مورد بحث قرار دادند.

اما کابلوف در واکنش به این ادعا اظهار داشت مسکو گزارش های رسانه ای ادعایی درباره ارائه پیشنهاد مالی به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی را بخشی از دعوای سیاسی داخلی در ایالات متحده آمریکا می داند چرا که طرف هایی که در آمریکا علاقه مند به حضور نظامی این کشور در افغانستان هستند از اخبار جعلی برای توجیه شکستشان در افغانستان استفاده می کند.

وی تاکید کرده بود که ما پیشتر درباره گزارش نیویورک تایمز اظهارنظر کرده ایم. درباره این خبر جعلی بیش از حد هیاهو وجود دارد و حتی ترامپ و دولتش هم آن را رد کرده اند.

طالبان پس از توافق صلح آمریکا و افغانستان به خشونت های خود افزوده و به حملات بر پاسگاه های امنیتی شدت بخشیده است و این موضوع باعث شده بسیاری از کشورها هشدار دهند که افزایش خشونت در این کشور مهمترین مانع برای صلح است.

پیش از این نیز ژنرال مکنزی، فرمانده سنتکام اعلام کرده بود که طالبان به توافق صلح پایبند نبوده و این گروه هر چه سریعتر باید خشونت در افغانستان را کاهش دهد.

مکنزی تاکید کرده بود که طالبان حملات خود بر نیروهای آمریکایی را کاهش داده، اما خشونت علیه نظامیان افغانستان را تشدید کرده است و افزایش خشونت خطر شکست تلاش های صلح در افغانستان را افزایش داده است.

ر

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1386

به "نماینده پوتین: بن بست در تبادل زندانیان فرایند صلح افغانستان را متوقف کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده پوتین: بن بست در تبادل زندانیان فرایند صلح افغانستان را متوقف کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید