نشانه هایی که اثبات می کنند شما یک نابغه هستید!

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران: گاهی لحظه هایی پیش می آید که همه ما احساس کمبود می کنیم و شروع می کنیم به توانایی های خود شک می کنیم. هوش جلوه های مختلفی دارد، شاید شما هم از آن دسته از کسانی باشید که فکر می کنید باهوش نیستید! اگر اینطور است پس در ادامه حتما با ما در خبرنگاران همراه باشید. در ادامه لیستی از علائمی وجود دارد که ممکن است آن ها را نادیده گرفته یا حتی عجیب بدانید، با این حال آن ها نشان دهنده یک ذهن فوق العاده هستند و همه آن ها از نظر علمی اثبات شده اند؛ بنابراین اگر احساس می کنید تعدادی از آن ها برای شما صادق هستند، دلیلی وجود ندارد که خود را یک نابغه ندانید!

نشانه هایی که اثبات می کنند شما یک نابغه هستید!

10. می دانید که نمی دانید!

هر چند که به نظر متناقض می رسد، ولی یک نابغه واقعی به راحتی می پذیرد که هنوز چیز های زیادی است که نمی داند. این ایده توسط علم نیز حمایت می شود. آیا در مورد اثر دانینگ-کروگر چیزی شنیده اید؟ اثر دانینگ کروگر، نتیجه مطالعه ای از جاستین کروگر و دیوید دانینگ است که در علم روانشناسی اجتماعی الگو شده است. نتیجه این مطالعه این است: فرد هر چه باهوش تر باشد، تردید بیشتری نسبت به توانایی های ادراکی و شناختی خود دارد. به عبارتی دیگر، افراد باهوش از گفتن نمی دانم نمی ترسند. اگر چیزی را ندانند می توانند به دنبالش بروند و چیز جدیدی یاد بگیرند. برای همین است که این افراد همیشه پرسش هایی در سرشان می چرخد و از سوال کردن هم واهمه ای ندارند.

9. هر روز یکسان لباس می پوشید.

آیا تا به حال متوجه شده اید که مارک زاکربرگ تمایل دارد همیشه با یک تی شرت یکسان در انظار عمومی ظاهر شود. احتمالا فکر نمی کنید که او پول کافی برای خرید لباس نداشته باشد! یک توضیح احتمالی در مورد این عادت به نبوغ افراد اشاره دارد و ساده پوشی را غالباً هوشمندانه می داند. روانشناسی به نام الیور برکمن تحقیقات جدی در مورد سبک زندگی روشن ترین ذهن های دنیا انجام داده است. وی به این نتیجه رسید که افراد باهوش تمایل دارند توانایی های ذهنی خود را برای کار های مهم تری ذخیره کنند. برخی از مهم ترین اختراعات یا نوشته های درخشان می توانند در مدت زمانی به فکرتان برسد که شما برای انتخاب لباس مناسب صرف می کنید.

8. می توانید آنچه دیگران فکر می کنند را احساس کنید.

این بدان معنی نیست که شما روانشناس باشید، اما نشانه هایی از آن در شما وجود دارد. اگر شما می توانید آنچه را که مردم می گویند نگفته درک کنید و حدس بزنید و یا احساسات آن ها را بسنجید، این نشانه مطمئنی ست که شما باهوش هستید. افراد باهوش تقریبا می توانند آنچه فردی دیگر حس می کند یا به آن فکر می کند را احساس کنند. برخی از روانشناسان معتقدند همدلی، سازگاری با احتیاج ها و احساسات دیگران و نشان دادن حساسیت به این احتیاجها، عنصر هسته ای هوش احساسی است. افرادی که از نظر احساسی باهوشند، علاقه زیادی به برقراری ارتباط با افراد جدید دارند و دوست دارند چیز های جدیدی درباره آن ها بیاموزند.

7. شما کاملاً می توانید خود را کنترل کنید.

توانایی کنترل غرایز همان چیزی است که ما انسان ها را از حیوانات متمایز می کند. افراد نابغه پا را حتی فراتر می گذارند، آن ها می توانند هیجانات لحظه ای خود را، کنترل و بر آن ها غلبه کنند. اگر بتوانید بدون اینکه احساسات باعث منحرف شدن شما از جهت شود، برنامه ریزی کرده و به اهداف خود برسید، از آنچه تصور می کنید باهوش تر هستید. شما حتی می توانید با پیش بینی نتایج احتمالی، از ایجاد مشکل جلوگیری کنید. گروهی از دانشمندان دانشگاه مینسوتا گروهی از افراد را در سال 2008 مورد آزمایش قرار دادند. آن ها به شرکت کنندگان در آزمایش پیشنهاد دادند که بین دو گزینه: پاداش مالی اندک، اما فوری و پاداش مالی زیاد، اما با تاخیر یکی را انتخاب کنند. نتایج نشان داد که افرادی که گزینه دوم را انتخاب کردند، کنترل بیشتری بر روی خود دارند و در تست هوش نمره بهتری کسب کردند. این نشان داد که افرادی که نمی ترسند و می توانند هیجانات لحظه ای خود را کنترل کنند، باهوش تر از افرادی هستند که برنامه ریزی هر کاری را سخت می کنند.

6. چشمانتان آبی رنگ است.

چشم های آبی عمیق و صمیمانه و جادوی خاصی دارند و هیچ رنگ چشمی زیباتر از رنگ آبی نیست. افراد چشم آبی نباید فقط به زیبایی و جذابیت خود ببالند، زیرا رنگ چشمانشان نشان از هوش بالای آن ها نیز دارد. بسکمک از نوابغ دنیا مانند استفن هاوکینگ و ماری کوری، چشم های آبی داشته اند. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که چشمان آبی دارند مغزی سیستماتیک دارند و ضریب هوشی آن ها از افرادی که رنگ چشمانشان تیره و یا قهوه ای است بیشتر است. آن ها به خاطر حافظه زیاد و هوششان امتحانات را با موفقیت بیشتری پشت سر می گذرانند و اطلاعات بسکمک به مغزشان می سپارند و در برنامه ریزی ها کاملا موفقند و ورزش هایی که احتیاج به تمرکز دارد مانند گلف را به خوبی انجام می دهند.

5. عاشق شکلات هستید.

میان قدرت مغز و مزایای شکلات ارتباط ویژه ای وجود دارد. ترکیباتی که در شکلات یافت می شوند، می توانند به بهبود عملکرد شناختی کمک کنند. یافته های محققان دانشگاه رم نشان دادند که افرادی که حداقل یک بار در هفته شکلات مصرف می کنند، دارای حافظه قوی تری بوده و توانایی استدلال و پردازش اطلاعات در آن ها در مقایسه با کسانی که به ندرت یا هرگز شکلات مصرف نمی کنند بیشتر است. فلاونوئید، ماده ای که در شکلات یافت می شود، باعث افزایش جریان خون در مغز و حتی برطرف کردن برخی مسائل کوچک عروقی در ساختار آن می شود و با این مکانیسم باعث بهبود عملکرد مغز و مانع تاخیر در عملکرد مغزی در افراد می شود.

4. وقتی ناراحت هستید، می دانید چه چیزی شما را آزار می دهد.

همه ما روز هایی را داریم که به نظر می رسد همه چیز ما را ناراحت می کند. خوردن هیچ چیز ما را آرام نمی کند، آفتاب درخشان آزار دهنده به نظر می رسد، و اگر کسی چیزی از ما بپرسد، فقط فریاد پاسخ آن ها خواهد بود. حتی افراد نابغه هم گاهی اوقات ناراحت می شوند، اما در واقع می دانند که چه چیزی آن ها را آزار می دهد که دانستن این موضوع به آن ها فرصتی می دهد تا مشکل را حل کنند. افراد باهوش به گذشته نمی چسبند و اطرافیانش را به خاطر غم و اندوه خود سرزنش نمی کنند. روانشناس دانیل گلمن توضیح می دهد که نابغه واقعی نه تنها مسائل را برطرف می کند بلکه احساسات را هم هنگامی که آن ها را احساس می کند، تشخیص می دهد و آن ها را نادیده نمی گیرد. ذهنی عاری از احساسات و عصبانیت های مداوم، خصوصیت برجسته ای است.

3. با خودتان حرف می زنید.

باور عموم همیشه صحبت کردن با خود را به عنوان نشانه جنون دانسته است نه نبوغ. با این حال معلوم شده است که درست برعکس است. اگر شما هم با خودتان حرف میزنید بهتر است بدانید که نابغه ها با خودشان حرف می زنند. دانشمندان متوجه شده اند کسانی که اعتراف کرده اند با خودشان حرف می زنند در آزمون های هوش نمرات بالاتری کسب کرده اند. گوش دادن به صدای خودتان به شما کمک می کند تا خود را بهتر درک کنید. همچنین صحبت کردن با خودتان می تواند به شما در دستیابی به کنترل شناختی که برای موفقیت احتیاج دارید، کمک کند. شاید همین موضوع بود که به آلبرت انیشتین کمک کرد تا یکی از درخشان ترین ذهن های همه زمان ها شود!

2. نمی توانید هیچ سر و صدای اضافی را تحمل کنید.

یک مطالعه اجرا شده در دانشگاه نورثوست گفت که یک فرد باهوش از هر نوع سر و صدایی متنفر است، زیرا این امر مانع از تمرکز او بر روی موضوعات مهم می شود. چارلز داروین، آنتون چخوف و رمان نویس مشهور مارسل پروست، این ها فقط برخی از ذهن های درخشان بودند که به سکوت کشنده هنگام کارشان اصرار داشتند، یا اینکه از اینکه قادر به فیلتر کردن سر و صدای زمینه نبودند شکایت داشتند. شما ممکن است فکر کنید که افرادی را می توان هوشمند نامید که قادر به پذیرفتن دنیا هستند، اما مطالعات نشان می دهد که این مورد خیلی درست نیست. ناتوانی درتحمل صدا هایی مانند بلند صحبت کردن، حرکت دادن پاها، جویدن مدام یا تایپ کردن ممکن است، واقعا خبر خوبی برای مغز شما باشد.

1. بدخط هستید.

دستخط بد یکی از نشانه های نبوغ است! از نظر روانشناسان دستخط بد یا نتیجه اختلالات روانی است و یا ناشی از هوش بالای افراد است. در بررسی ها نیز ثابت شده مغز افراد باهوش و نوابغ سریعتر از دستشان عمل می کند. به عنوان مثال اینشتین از جمله دانشمندانی بود که دستخط خوبی نداشت و یا حتی استیو جابز، مخترع، بنیانگذار و مدیر اجرایی ارشد شرکت اپل، در گروه افراد باهوش، اما بدخط واقع شده است. با این اوصاف می توان چنین نتیجه گرفت که دستخط بد گاهی هم از ویژگی های خوب محسوب می شود.

منبع: BrightSide

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: برترین ها
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1117

به "نشانه هایی که اثبات می کنند شما یک نابغه هستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه هایی که اثبات می کنند شما یک نابغه هستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید