مناطق ویژه اقتصادی مشمول پرداخت اقتصادیات بر ارزش افزوده نیستند

به گزارش هنجس بلاگ، تهران (پانا) - مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد مناطق ویژه اقتصادی مشمول پرداخت اقتصادیات بر ارزش افزوده نیستند و تمامی خدمات ارائه شده در محدوده این مناطق، کماکان حسب قوانین مربوطه از پرداخت اقتصادیات ارزش افزوده معاف هستند.

مناطق ویژه اقتصادی مشمول پرداخت اقتصادیات بر ارزش افزوده نیستند

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، روانبخش بهزادیان در نامه ای خطاب به دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درخصوص معافیت اقتصادیات و عوارض ارزش افزوده در مناطق ویژه اقتصادی، گفت: در راسـتای اجرای قانون بودجه 1400 مصـوب 27 اسفندماه سال 99 و ابلاغی به شـماره 105678,300 مورخ 27 اسفندماه سال 99 مجلس شـورای اسـلامی، بند ت از تبصـره 6 قانون مذکور مقرر می دارد، در سـال 1400 مناطق آزاد تجاری - صـنعتی مشـابه سـرزمین اصـلی مشـمول پرداخت اقتصادیات بر ارزش افزوده (وی، ای، تی) خواهند بود.

بهزادیان در ادامه آورده است: بر همین اسـاس در قانون بودجه هیچ مسـتندی مبنی بر تسـری این موضـوع به مناطق ویژه اقتصـادی وجود ندارد، بنابراین موضـوع اشـاره شـده در نامه شـماره 1001,99.3806.ص مورخ 28 اسفندماه سال 99 آن انجمن هیچ ارتبـاطی بـه مـالیـات و عوارض ارزش افزوده در منـاطق ویژه ندارد و تمامی خدمات ارائه شده در محدوده این مناطق کماکان حسب قوانین مربوطه از پرداخت اقتصادیات ارزش افزوده معاف و شرکت های کشتیرانی و... ملزم به رعایت این موضوع با اخد مجوز فعالیت از منطقه هستند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است، پیش از این دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در نامه ای خطاب به مدیران شرکت های کشتیرانی، کنندگی کشتیرانی، خدمات بندری و...عضو و غیر عضو اعلام کرده بود: با عنایت به ابلاغ بودجه سال 1400 و تکلیف مندرج در جزء 8 الحاقی بند ف تبصره 6 قانون بودجه تمامی مبادلات و فعالیت های اقتصادی حوزه جغرافیایی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری مشمول اخذ اقتصادیات و عوارض ارزش افزوده می شود. بنابراین مدیران شرکت ها باید از تاریخ اول فروردین ماه سال 1400 نسبت به محاسبه اقتصادیات موصوف بر تمامی آیتم های مندرج در صورت حساب های صادره اقدام و فرایند وصول اقتصادیات و عوارض ارزش افزوده را مرعی کنند و تکلیف قانونی موصوف متوجه تمامی شرکت های کشتیرانی و کنندگی کشتیرانی که دارای مجوز فعالیت در مناطق ویژه بندری از سازمان بنادر و دریانوردی هستند، نیز است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2821

به "مناطق ویژه اقتصادی مشمول پرداخت اقتصادیات بر ارزش افزوده نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناطق ویژه اقتصادی مشمول پرداخت اقتصادیات بر ارزش افزوده نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید