مصرف آب کرجی ها در زمستان از تابستان هم بیشتر شد

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/البرز مدیر آبفای شهرستان کرج گفت: درست است که حساسیت برای رعایت بهداشت فردی در شرایط کنونی افزایش یافته ولی ضرورتی ندارد که در زمان شست و شوی 20 ثانیه ای دست ها شیر آب را باز بگذاریم.

مصرف آب کرجی ها در زمستان از تابستان هم بیشتر شد

شهرام حافظ در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش قابل توجه مصرف آب در استان بوده ایم به طوری که در اسفند سال 98 میزان مصرف آب توسط مشترکین شهرستان کرج در مقایسه با 25 مرداد این سال (پیک مصرف تابستانه)، یک و نیم درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از شهروندان در کل استان تقاضا می شود شرایط را درک کنند چون اگر قرار باشد در مصرف آب مدیریتی نداشته باشند، تامین آب شرب مورد نیاز آنها در فصل تابستان با مشکل روبرو خواهد شد.

وی توضیح داد: مشترکین نباید فکر کنند شرکت آبفا به منابع تمام نشدنی آب دسترسی دارد و آنها می توانند هر طور که می خواهند آب مصرف کنند.

این مسئول افزود: حدود 30 درصد از آب شرب مورد نیاز مشترکین کرجی از آب های سطحی سد طالقان و سد کرج تامین می شود.

وی اظهار کرد: نباید فراموش کنیم برداشت از سفره های زیرزمینی نیز محدودیت های خاصی دارد و این طور نیست که به هر شکل که بخواهیم بتوانیم از این منابع برداشت داشته باشیم.

مدیر آبفای شهرستان کرج گفت: در اسفندماه گذشته حدود 12 درصد در روزهای عادی و 15 درصد در روزهای پیک، افزایش مصرف آب توسط مشترکین کرجی را داشته ایم.

حافظ گفت: درست است که حساسیت برای رعایت بهداشت فردی در شرایط کنونی افزایش یافته ولی ضرورتی ندارد که در زمان شست و شوی 20 ثانیه ای دست ها شیر آب را باز بگذاریم.

وی با گلایه از اینکه برخی مشترکین که پمپ آب خود را مستقیما روی شبکه نصب می کنند، گفت: این کار علاوه بر آسیب به شبکه آب رسانی، بر کیفیت آب استحصالی برای منزلشان اثر نامطلوبی دارد.

وی افزود: از مشترکینی که با مشکل افت فشار آب روبرو هستند درخواست می شود به جای نصب پمپ بر روی شبکه آب، از منبع آب استفاده کنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 586

به "مصرف آب کرجی ها در زمستان از تابستان هم بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف آب کرجی ها در زمستان از تابستان هم بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید