مراقب باشید موقع اسباب کشی کلاه سرتان نرود!

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران، ضمن ارائه توضیحاتی درباره نرخ معقول حمل بار، از شهروندان خواست که حتما قبل از اسباب کشی به وسیله تماس با اتحادیه از اصالت و مجاز بودن واحد صنفی مطمئن شوند و حتی در صورت امکان در دفاتر این واحدها قرارداد ببندند، چراکه بعضی از افراد بعد از اتمام کار پول اضافی از مردم می گیرند و تا به امروز بیش از 200 پرونده تخلف در این زمینه که به آگاهی و اداره اماکن ارسال شده، رسیدگی نشده است.

مراقب باشید موقع اسباب کشی کلاه سرتان نرود!

به گزارش خبرنگاران، در روزهای اخیر گزارشی منتشر شده که نشان می دهد برخی از موسسات حمل و نقل بعد از سرانجام کار وسایل مهم مردم را به گروگان می گیرند و از آن ها مبلغی بیش از آنچه توافق شده دریافت می نمایند. موضوعی که اتحادیه مربوطه نیز آن را تایید و خواهان رسیدگی به آن در سطوح بالاتر است.

حسین زندی در گفت وگو با خبرنگاران، تاکید نمود که استفاده نمایندگان از خدمات موسسات حمل و نقل حتما قبل از انتخاب با تلفن اتحادیه تماس بگیرند و مطمئن شوند که موسسه مجاز است. همچنین برای اطمینان بهتر است که حتما در دفاتر این واحدها قرارداد ببندند، چرا که در حال حاضر تعداد زیادی شرکت غیرمجاز از جمله شرکت در تهران هستند که تبلیغات خود را نیز در سایت های دیوار، شیپور و کف زمین مترو اعلام می نمایند.

وی با بیان اینکه این واحدها عموما مکان مشخصی ندارند، در فضای مجازی هستند و تخلفات آنها قابل پیگیری نیست، توضیح داد: تا به امروز حدود 200 تخلف به اداره آگاهی، پیشگیری قوه قضاییه، اداره اماکن و سایر دستگاه های مربوطه ارسال کردیم، اما تا به امروز هیچ کس به آنها رسیدگی ننموده است. اسفندماه سال گذشته به چند باربری غیر متخلف مراجعه کردیم که در برنامه بیست و سی منتشر شد، اما از سوی این واحدهای متخلف تهدید شدیم. حتی اداره آگاهی خواست که ثابت کنیم پرونده ها رسیدگی نشده و اتحادیه نیز این پرونده ها را مجددا ارائه داد، اما پیگیری ها نشان داد هنوز هم به آن ها رسیدگی نشده است.

چگونه از مجاز بودن موسسات حمل و نقل مطمئن شویم؟

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران در ادامه دو شماره 66403713 و 66493529 را برای حصول اطمینان از مجاز بودن موسسات باربری و همچنین پیگیری تخلفات احتمالی اعلام نمود و گفت: در مواردی واحدهای متخلف بعد از سرانجام کار یخچال، فریزر و تلویزیون را نگه می دارند و می گویند تا مبلغ بیشتر پرداخت نکنید وسیله را نمی دهیم. حتی وقتی نیروی انتظامی مراجعه می نماید این افراد می گویند ابتدا پول را واریز کنید و سپس شکایت کنید و افرادی که پول را پرداخت کردند تا به امروز نتوانسته اند آن را پس بگیرند.

وی همچنین از برگزاری جلسه در این زمینه با واحد بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع داد و گفت: پرونده های تخلف به وزارت صنعت هم ارائه شده و قول پیگیری در این زمینه به ما داده شده است.

البته به گفته زندی همه واحدهای فعال در فضای مجازی غیر مجاز نیستند. پیگیری شکایت از واحدهای مجاز در صورت تخلف احتمالی ظرف یک هفته تا 15 روز قابل انجام است و حدود 90 درصد این واحدها نیز تخلفی ندارند. این در حالی است که واحدهای غیرمجاز چندین خط تلفن دارند که همین موضوع هم پیگیری را سخت نموده است.

متخلفان تهدیدمان می نمایند! ْ

وی همچنین گفت که صاحبان کسب و کارهای غیر مجاز مسئولان اتحادیه را به آتش زدن خانه یا فرزندانشان تهدید نموده اند.

نرخ مجاز اتحادیه چقدر است؟

این مقام صنفی در سرانجام در پاسخ سوالی درباره نرخ متعارف باربری در تهران توضیح داد: برای اسباب معمولی طی حدود سه ساعت جابجایی هزینه ماشین 300 تا 350 هزار تومان است. هزینه هر کارگر نیز برای سه ساعت 100 هزار تومان است که اگر چهار کارگر حضور داشته باشند، هزینه ماشین و کارگر 750 تا 800 هزار تومان تمام می گردد. اما جابجایی وسایلی مانند یخچال و فریزر، پیانو، گاوصندوق، کتابخانه عظیم، میز شیشه ای یا شیشه های عظیم و غیره بر مبنای تعداد طبقات کرایه اضافی دارد. همچنین هزینه ای هم صرف وسایل بسته بندی یا پلاستیک های ضربه گیر می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3197

به "مراقب باشید موقع اسباب کشی کلاه سرتان نرود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب باشید موقع اسباب کشی کلاه سرتان نرود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید