ماجرای دور زدن قانون توسط سودجویان در حریم منطقه 18 پایتخت ، واکنش حناچی به چندگانگی مدیریتی در حریم تهران

به گزارش هنجس بلاگ، شهردار تهران به تذکر افشین حبیب زاده، نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره جلوگیری از ساخت وساز غیرمجاز در حریم مناطق از جمله نواحی شش و هفت در منطقه 18 تهران پاسخ داد.

ماجرای دور زدن قانون توسط سودجویان در حریم منطقه 18 پایتخت ، واکنش حناچی به چندگانگی مدیریتی در حریم تهران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، افشین حبیب زاده، نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در تذکری گفته بود: بر اساس قانون، شهرداری ها در چارچوب وظایف قانونی خود کنترل و نظارت بر احداث هر گونه ساختمان و تاسیسات در داخل محدوده شهر تهران و ساخت وساز غیرمجاز در حریم را برعهده دارند و مرتکبین این تخلفات باید برابر قانون مجازات شوند.

حبیب زاده در قالب این تذکر، عنوان نمود: نواحی شش و هفت منطقه 18 تهران با توجه به اینکه خدمات شهری لازم از سوی شهرداری به شهروندان ارائه می گردد اما به دلیل هم مرز بودن با شهرهای چهاردانگه، شهر قدس و اسلامشهر بعضی با مراجعه به شهرداری این شهرها مجوز ساخت وساز در حریم را دریافت می نمایند که به محض ورود شهرداری تهران برای برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز بعضی مدیران شهرهای هم مرز مانع اجرای قانون می شوند که احتیاج است شهرداری تهران با هماهنگی قوه قضائیه و سایر دستگاه ها مانع ساخت وساز غیرمجاز در حریم تهران گردد.

پیروز حناچی شهردار تهران در پاسخی که درباره این تذکر حبیب زاده ارسال کرده، آورده است: حریم شهرداری منطقه 18 تهران هم اکنون بر اساس مرز تقسیمات کشوری در دو شهرستان قدس و اسلامشهر واقع شده و به دلیل تداخل سرزمینی در چند سال اخیر با دخالت های فرمانداری اسلامشهر و قدس دچار چندگانگی مدیریتی شده و در نتیجه شهرداری تهران را در انجام وظایف قانونی خود با چالش ها و مسائل عدیده ای روبرو کرده است. لذا عدم نظارت صحیح و کافی در اراضی واقع در گستره حریم پایتخت از طرف فرمانداری ها و بخشداری های مجاور شهرستان تهران می تواند تاثیرات سوء و غیرقابل جبرانی در حریم پایتخت مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بر جای بگذارد و شهر تهران را در آینده با مسائل متعددی روبرو کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1394

به "ماجرای دور زدن قانون توسط سودجویان در حریم منطقه 18 پایتخت ، واکنش حناچی به چندگانگی مدیریتی در حریم تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای دور زدن قانون توسط سودجویان در حریم منطقه 18 پایتخت ، واکنش حناچی به چندگانگی مدیریتی در حریم تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید