لایروبی انهار و رودخانه های جنوب ورامین شروع شد

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/تهران معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان ورامین گفت: جنوب شهرستان ورامین محل عبور رودخانه های فصلی موسوم به شور و شیرین و کرجی است که در هنگام بارش نزولات آسمانی، این رودخانه ها که آب های سطحی شهر تهران را جمع آوری می نمایند، با حجم بسیار زیاد آب روبرو می شوند.

لایروبی انهار و رودخانه های جنوب ورامین شروع شد

رضا کارخانه عصر چهارشنبه 23مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واقع شدن این رودخانه ها در حاشیه مناطق مسکونی، اراضی کشاورزی و راه های مواصلاتی از جمله محور ورامین- چرمشهر و بزرگراه قم- گرمسار که در جنوب ورامین واقع شده، همیشه خطر بروز سیلاب را به همراه دارد از این رو، پیش از شروع فصل بارش در پائیز، عملیات لایروبی انهار اجرا می گردد.

وی توضیح داد: در هنگام طغیان این دو رودخانه، هزاران تن زباله و به ویژه وسایل پلاستیکی به وسیله آب های سطحی وارد این رودخانه می گردد که این امر موجب مسدود شدن دهانه پل ها و لوله های عبوری از زیر جاده های اصلی شده و آب وارد جاده و یا اراضی کشاورزی مرغوب می گردد.

وی اضافه نمود: ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین با استفاده از تجربه ابتدای سال و بر اساس تأکید رئیس جمهور مبنی بر پیشگیری از وقوع حوادث، عملیات لایروبی انهار را شروع نموده تا در صورت افزایش میزان بارش نزولات جوی، مسئله ای برای مناطق جنوبی شهرستان به ویژه اراضی کشاورزی که زیر کشت غلات رفته به وجود نیاید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1914

به "لایروبی انهار و رودخانه های جنوب ورامین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی انهار و رودخانه های جنوب ورامین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید