فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه شد

به گزارش هنجس بلاگ، فیصل مقداد امروز یکشنبه با حکم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه وزیر امور خارجه این کشور شد. مقداد سال ها معاون ولید المعلم وزیر خارجه پیشین سوریه بود که هفته پیش بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بشار اسد طی احکامی جداگانه، فیصل مقداد را به عنوان وزیر خارجه، بشار الجعفری را معاون او و بسام صباغ را نیز به عنوان نماینده دائم این کشور در سازمان ملل تعیین کرد.

در پی درگذشت ولید المعلم، از مقداد به عنوان مهمترین گزینه برای تصدی وزارت امور خارجه سوریه یاد می شد.

او در سال 1995 به هیات دائمی سوریه در سازمان ملل متحد رفت و در آنجا در کمیته های مختلف این سازمان فعالیت کرد و در بسیاری از کنفرانس های بین المللی به نمایندگی از سوریه حضور داشت.

وی در سال 2003 به سمت سفیر و نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل منصوب شد و به این ماموریت تا سال 2006 ادامه داد تا اینکه در همین سال با انتخاب ولید المعلم به عنوان وزیر امور خارجه سوریه و برکناری عبدالحلیم خدام معاون وقت وزیر امور خارجه به عنوان معاون وزیر امور خارجه سوریه برگزیده شد.

ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور 26 آبان ماه درگذشت.

وی از سال 2006 تصدی وزارت امور خارجه سوریه را بر عهده داشت.

المعلم 79 ساله همچنین به مدت 10 سال سفیر سوریه در آمریکا بود.

بشار الجعفری هم که به سمت معاون وزیر خارجه سوریه منصوب شده از سال 2006 تا به امروز نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بود.

الجعفری فعالیت خود را در وزارت امور خارجه از سال 1980 آغاز کرد. وی در سال های 1997-1998 به عنوان وزیر مشاور در سفارت سوریه در فرانسه مشغول فعالیت بود.

وی از سال 1998 تا 2002 نیز کاردار سفارت سوریه در اندونزی بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2181

به "فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید