فعال شدن طرح دفاعی ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک

به گزارش هنجس بلاگ، مقام های لیتوانی، لهستان و فرانسه از فعال شدن طرح دفاعی ناتو برای لهستان و کشورهای بالتیک خبر می دهند.

فعال شدن طرح دفاعی ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های رسمی لیتوانی، لهستان و فرانسه اعلام نموده اند که ناتو طرح دفاعی برای لهستان و کشورهای بالتیک را پس از آن عملی نموده است که ترکیه از مخالفت خود با این طرح منصرف شده است.

بر اساس این گزارش وزارت خارجه ترکیه روز پنجشنبه حاضر به شرح درباره این مساله نشده است. طرح دفاعی ناتو برای لیتوانی، لتونی، استونی و لهستان که جزئیات آن فاش نشده است، به درخواست کشورهای مذکور پس از اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود، تنظیم و تدوین شده است. این طرح در نشست ناتو در دسامبر در لندن تصویب شد.

ولی ترکیه به مقام های ارشد ناتو اجازه نداد تا این طرح را عملی نمایند آن هم تا زمانی که ناتو شبه نظامیان کرد وای پی جی در شمال سوریه را یک گروه تروریستی اعلام کند.

یک مقام ارشد وزارت نیروهای مسلح فرانسه در این باره گفت: ترکیه از مخالفت خود دست کشیده است.

یک دیپلمات ناتو نیز گفت: طرح های دفاعی ناتو برای کشورهای بالتیک و لهستان اکنون نهایی شده است.

در حالی که هنوز مشخص نیست آیا ترکیه به خاطر موافقت با اجرای این طرح امتیازاتی را گرفته است یا نه، یک دیپلمات دیگر ناتو گفت: آنکارا پس از فشار 29 عضو ناتو در ماه گذشته پایان موافقت خود را اعلام نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1228

به "فعال شدن طرح دفاعی ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال شدن طرح دفاعی ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید