سردار جلالی: توسعه نامتوازن شهری باعث آسیب پذیری شده است

به گزارش هنجس بلاگ، تهران (پانا) - رئیس سازمان پدافند غیرعامل سند جامع پدافند شهری را الگوی نوین و مدرن از توسعه امینت افزا دانست و گفت این سند برنامه ریزی شهری ما را، مبتنی بر رویکردهای پدافندی ارتقا می دهد.

سردار جلالی: توسعه نامتوازن شهری باعث آسیب پذیری شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیر عامل کشور، نشست مشترک شهرداران، روسای شوراهای اسلامی و مدیران کل پدافند غیرعامل استان ها با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیارهای وزارت کشور، حسین قاسمی مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور و مسئولان لشکری و کشوری به صورت ویدیو کنفرانسی با میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

سردار غلامرضا جلالی در این نشست با تقدیر و تشکر از اقدامات و همراهی های وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای برگزاری این مراسم در بخش نخست از سخنان خود، گفت: در تحلیل شرایط امروز کشور باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشیم که تداوم حفظ کارزار فشار حداکثری برای آمریکا بسیار پرهزینه است و همین امر سبب شده تا آمریکایی ها با بی هدفی در تحریم ها روبه رو شوند که شاهد آن تحریم های چند باره افراد و نهادهای مختلف است.

وی ادامه داد: آمریکا در شرایط فعلی اقدام به تحریم دارو و اقلام بهداشتی و درمانی کرده است و کرونا را دستاویز فشار علیه ملت ما قرار داده است و این نشانه خباثت و شرارت این دولت و دروغین بودن تمام شعارهای حقوقی بشری آن هاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در برابر جنگ زیرساختی که آمریکا بدنبال راه انداختن آن است باید ارتقای آمادگی ها و مصون سازی زیرساخت ها را در دستور کار قرار دهیم، گفت: متاسفانه توسعه نامتوازن شهری در دهه های اخیر منجر به افزایش برخی آسیب پذیری ها شده است.

به گفته سردار جلالی حفظ تداوم کارکرد زیرساخت های شهری مهم ترین هدف پدافند غیرعمل در جغرافیای شهری است که این اقدام نتیجه مستقیمی در حفظ و ارتقای کیفیت زیست مردم دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های شهری با توجه به رشد فناوری در حال دگرگونی هستند و ضرورت دارد الزامات پدافند غیرعامل مخصوصا برای این شهرها در نظر گرفته شود، گفت: قریب به 80 سیستم در جغرافیای شهری در حال اندرکنش هستند و با یکدیگر وابستگی متقابل دارند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه زیرساخت های شهری نباید دچار وابستگی متقابل حداکثری باشند، گفت: در سند پدافند شهری تلاش داریم نظام ایمنی، امنیت و دفاع را مبتنی بر نیازهای نوین شهرها و با رویکرد حفاظت از مردم ساماندهی کنیم.

وی توسعه امنیت افزا را محور سند پدافند شهری دانست و شرح داد: ساماندهی مراکز پرخطر در این سند یکی از اولویت هاست.

سردار جلالی همچنین بر لزوم ساماندهی مراکز اسکان موقت به صورت چندمنظوره در شهرها برای شرایط بحران در قالب سامانه به نحوی که در هر شهر امکان انتقال 30 درصد جمعیت در شرایط بحران وجود داشته باشد، تاکید کرد.

وی همچنین از برنامه سازمان پدافند غیرعامل برای تاسیس مرکز رصد و پایش حوادث شهری و مرکز فرماندهی و کنترل زیرساخت های شهری با موضوع دستگاه های اجرایی خبر داد و شرح داد: هوشمندی در هوشمندسازی شهرها و ایجاد یک فرماندهی واحد در مدیریت شهری و استانی برای مهار و مدیریت تهدیدات از جمله موضوعات مورد توجه سند پدافند شهری است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2044

به "سردار جلالی: توسعه نامتوازن شهری باعث آسیب پذیری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردار جلالی: توسعه نامتوازن شهری باعث آسیب پذیری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید