ستاد رفع موانع تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن تشکیل شود

به گزارش هنجس بلاگ، جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار گشت. اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اهمیت بخش مسکن به عنوان یکی از بخش های پیشران اقتصادی کشور، گفت: تولید مسکن علاوه بر الزام قانونی و آثار مثبت اجتماعی، می تواند موجب جهش تولید و به حرکت درآمدن ده ها رشته صنعتی و اشتغالزایی بسیار شود.

ستاد رفع موانع تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن تشکیل شود

وی با اشاره به برنامه دولت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، ظرفیت های کشور در تولید مصالح مورد نیاز و توان مهندسی برای ساخت مسکن را کم نظیر توصیف و بر ضرورت استفاده از منابع دستگاه ها برای تولید مسکن مورد نیاز مردم تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور تامین منابع اقتصادی مورد نیاز برای ساخت 400 تا 600 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن را موضوعی با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه گام های خوبی در بخش تولید و تامین مسکن محرومین در کشور برداشته شده و باید با تلاش بیشتر به مطالبه سایر اقشار مردم برای برخورداری از مسکن مناسب پاسخ داده شود.

جهانگیری با تاکید بر تشکیل ستادی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد و دارایی به منظور رفع موانع تامین اقتصادی طرح اقدام ملی مسکن، خواستار ارایه طرح های ابتکاری از سوی این ستاد به منظور ارایه تسهیلات به متقاضیان مسکن شد.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و کنندگان سایر دستگاه ها حضور داشتند، معاون وزیر راه و شهرسازی گزارشی از طرح اقدام ملی مسکن و بررسی احکام پیشنهادی این وزارتخانه را به منظور تحقق جهش تولید در بخش مسکن ارایه کرد.

در این جلسه مقرر شد، کار گروهی متشکل از کنندگان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد و دارایی با موضوع معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور بطور هفتگی موضوعات مرتبط با طرح ساخت 600 هزار واحد مسکونی را بررسی و راهکارهای عملی برای تصمیم گیری به کارگروه رفع موانع جهش تولید ارایه کنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2352

به "ستاد رفع موانع تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن تشکیل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد رفع موانع تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن تشکیل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید