رشد 7 درصدی فراوری برگ سبز چای؛ 20 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

به گزارش هنجس بلاگ، دنیا ساز گفت: تا به امروز 51 هزار و 600 تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

رشد 7 درصدی فراوری برگ سبز چای؛ 20 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

حبیب دنیا ساز رئیس سازمان چای در گفت وگو با خبرنگار ، درباره آخرین شرایط برداشت برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار 51 هزار و 600 تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر230 میلیارد تومان از چایکاران 2 استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

او از پرداخت 20 درصد مطالبات چایکاران اطلاع داد و گفت: تا به امروز 43 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و مابقی تا 15 خرداد همزمان با اولین پرداخت کارخانه ها به حساب چایکاران واریز می گردد.

دنیا ساز ادامه داد: تا به امروز 11 هزار تن چای خشک استحصال شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

رشد 10 درصدی فراوری برگ سبز چای

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه کارخانه ها مسئله ای در فروش چای فراوریی ندارند، بیان نمود: چای بهاره مشتریان خاص خود را دارد و از طرفی خانوار ها نسبت به مصرف چای ایرانی اقبال نشان داده اند که همه این عوامل دست به دست یکدیگر می دهند تا کارخانه ها هم از فروش چای فراوریی خود راضی باشند.

به گفته او، برآورد ها حاکی از آن است که برداشت چین اول به بالای 51 هزار تن برسد.

دنیا ساز اضافه کرد: با توجه به شرایط مساعد فراوری چای از نظر کمی و کیفی، پیش بینی می گردد که تا خاتمه فصل برداشت فراوری چای خشک نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته باشد.

رئیس سازمان چای در خاتمه با اشاره به اینکه سالیانه 105 هزار تن چای خشک در کشور مورد استفاده قرار می گیرد، توضیح داد: سال جاری پیش بینی می گردد که 30 هزار تن چای خشک در کشور فراوری گردد که در این صورت احتیاج کمتری به واردات خواهیم داشت.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 930

به "رشد 7 درصدی فراوری برگ سبز چای؛ 20 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 7 درصدی فراوری برگ سبز چای؛ 20 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید