راه اندازی پایگاه های تخصصی سنجش پیش دبستانی ها

به گزارش هنجس بلاگ، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست مشترک با معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و رئیس دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از سنجش بیش از 600 هزار نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی امسال اطلاع داد.

راه اندازی پایگاه های تخصصی سنجش پیش دبستانی ها

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اهمیت غربالگری و مداخلات بهنگام گفت: نظام تعلیم و تربیت می باید در بهترین و مناسب ترین سن از همان اوایل تولد مداخلات حرفه ای را در راستای توانمند سازی نوآموزان مصروف دارد و اگر در زمان مناسب مداخله حرفه ای محقق نگردد گاه معلولیت های پنهان در راستا زمان تبدیل به معلولیت های آشکار و مزمن می گردد.

وی اضافه نمود: لازمه مداخلات بهنگام طلایی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در سنین پایین است و به همین دلیل در امسال بیش از 600 هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

حسینی توضیح داد: کوشش برای کاهش سن غربالگری از پیش دبستانی به سنین پایین تر و استفاده از نتایج غربالگری وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در برنامه سنجش امسال سنجش 55 درصدی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی هدف گذاری شده است، گفت: در امسال نوبت گیری نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایگاه های سنجش همزمان شروع خواهد شد و در استان هایی که احتیاج باشد در کنار پایگاه های اصلی سنجش، پایگاه های تخصصی سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز ایجاد خواهد شد.

حسینی خواهان برطرف مسائل سامانه سیدا جهت اتصال به سامانه سنجش شد و اظهار کرد: با اهتمام دفتر فناوری اطلاعات به زودی مسائل سامانه سیدا حل خواهد شد و نوبت گیری نوآموزان در پایگاه های سنجش تسهیل خواهد شد. به زودی ویبنار آموزشی مشترک معاونت آموزش و پرورش استثنایی و ابتدایی برای تمامی عوامل پایگاه های سنجش برگزار خواهد شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3251

به "راه اندازی پایگاه های تخصصی سنجش پیش دبستانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پایگاه های تخصصی سنجش پیش دبستانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید