راهنمای ثبت نام و خرید لاستیک دولتی

به گزارش هنجس بلاگ، وب سایت فرارو: لاستیک های دولتی بیشتر برای تاکسی ها و حمل و نقل عمومی عرضه می شد، اما آنطور که انجمن تولیدکنندگان تایر اعلام کرده، مردم می توانند به دو روش حضوری و آنلاین لاستیک دولتی بخرند. در روش حضوری سهیمه سالانه دو حلقه در نظر گرفته شده و اگر پیروز شوید در فروشگاه های آنلاین دو شرکت تایر سازی شاخص و کویر ثبت نام کنید، می توان چهار حلقه لاستیک بخرید. مدارک لازم برای دریافت لاستیک دولتی کارت خودرو و کارت ملی اعلام شده و شخص صاحب خودرو باید برای خرید لاستیک مراجعه کند.

راهنمای ثبت نام و خرید لاستیک دولتی

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

قیمت لاستیک برای پراید در بازار آزاد دست کم جفتی 540 هزار تومان است. تازه این صرفا برای لاستیک های ایرانی است و قیمت برند های خارجی به 800 هزار تومان می رسد. اگر با شنیدن قیمت ها حساب و کتابتان به هم ریخته، زیاد نگران نباشید.

شرکت های تایرسازی هر روز محصولاتشان را با نرخ مصوب در کنندگی ها و سامانه های فروش آنلاین عرضه می کنند که بین 25 تا 50 درصد ارزان تر از نرخ روز بازار است. برای مثال لاستیک دولتی مخصوص پراید حلقه ای 156 و جفتی 312 هزار تومان قیمت دارد. اگر خرید حضوری را ترجیح می دهید می توانید به کنندگی های شرکت های تایرسازی داخلی مراجعه کنید. در این حالت می توانید سالانه دو حلقه لاستیک دولتی بخرید.

روش راحت تر خرید از سامانه های فروش آنلاین است که هر روز در یک ساعت خاص بازگشایی می شوند. در این حالت سهمیه سالانه هر کد ملی چهار حلقه در نظر گرفته شده است. مداک لازم برای دریافت لاستیک دولتی کارت ملی و کارت ماشین اعلام شده است. بررسی ها نشان می دهد ظرفیت فروش لاستیک دولتی در سامانه های فروش آنلاین در همان دقایق ابتدایی به اتمام می رسد و بهتر است سر ساعت برای خرید مراجعه کنید. بعد از ثبت سفارش و پرداخت هزینه، لاستیک ها بعد از یک هفته به آدرس اعلام شده ارسال خواهد شد.

سهمیه سالانه دو حلقه لاستیک دولتی برای هر خودرو

اگر مشاهده قیمت لاستیک در بازار ناامیدتان می کند، می توانید روی خرید لاستیک دولتی حساب باز کنید. پیش از این لاستیک های دولتی بیشتر برای تاکسی ها و حمل و نقل عمومی عرضه می شد، اما آنطور که انجمن تولیدکنندگان تایر اعلام کرده، مردم می توانند به دو روش حضوری و آنلاین لاستیک دولتی بخرند. در روش حضوری سهیمه سالانه دو حلقه در نظر گرفته شده و اگر پیروز شوید در فروشگاه های آنلاین دو شرکت تایر سازی شاخص و کویر ثبت نام کنید، می توان چهار حلقه لاستیک بخرید. مدارک لازم برای دریافت لاستیک دولتی کارت خودرو و کارت ملی اعلام شده و شخص صاحب خودرو باید برای خرید لاستیک مراجعه کند. در خرید اینترنتی هم تحویل لاستیک ها صرفا با آپلود کارت ملی و کارت ماشین امکان پذیر است و در زمان دریافت باید کارت ملی خود را به مامور پست ارائه کنید.

توزیع لاستیک دولتی هر روز در فروشگاه های آنلاین

اگر مسئله ای با خرید حضوری ندارید، می توانید برای دریافت لاستیک دولتی به کنندگی شرکت های تایر سازی مراجعه کنید. فهرست کنندگی های این شرکت ها در سایت آن ها قابل مشاهده است. باید توجه داشته باشید که ممکن است موجودی لاستیک کنندگی ها در طول روز به اتمام برسد، برای همین بهتر است قبل از مراجعه حضوری با کنندگی مورد نظر تماس بگیرید.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر می گوید هر کننده مستقیم شرکت های تایرساز موظف هستند لاستیک ها را به قیمت رسمی یا همان قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بفروشند. اگر گزارشی از تخلف این شرکت ها ارائه شود که کننده ای تایر را گران تر از قیمت رسمی عرضه کند، برخورد خواهد شد؛ به این صورت که سهمیه آن شرکت قطع می شود.

دو شرکت تایر سازی کویر و شاخص، امکان خرید آنلاین لاستیک دولتی را فراهم کرده اند. به این صورت که شما با مراجعه به سامانه فروش این دو شرکت و بارگذاری تصویر مدارک خودرو و کارت ملی تان، امکان خرید سالانه چهار حلقه لاستیک را دارید. در این روش لاستیک با پست به آدرس اعلام شده ارسال خواهد شد و هزینه ارسال آن برای هر حلقه لاستیک، 14 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است. آنطور که سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک اعلام کرده، هر روز همزمان با اذان ظهر آغاز می شود، اما آنطور که در اطلاعات سامانه فروش یکی از این دو شرکت اعلام شده، زمان ثبت نام از ساعت 9 صبح هر روز آغاز می شود.

هر روز قرار است بین 10 تا 15 درصد تولیدی این دو شرکت به صورت آنلاین عرضه شود. از آنجا که سامانه ثبت نام هر روز بازگشایی می شود، اگر در روز اول پیروز به خرید لاستیک دولتی نشدید، احتیاجی به نگرانی نیست و می توانید روز بعد دوباره شانس خود را امتحان کنید. تجربه نشان می دهد ظرفیت فروش آنلاین لاستیک های دولتی در همان دقایق اولیه به پایان می رسد و لازم است که سر موقع برای خرید لاستیک اقدام کنید. لاستیک ها تا 10 دقیقه در سبد خرید شما باقی می ماند تا برای بارگذاری مدارک مهلت داشته باشید، اگر از خرید انصراف دهید، لاستیک انتخاب شده دوباره به ظرفیت فروش برگردانده می شود. این لاستیک ها با پست به آدرس اعلام شده ارسال می شوند و زمان تحویل آن ها تا هفت روز کاری بعد از ثبت سفارش اعلام شده است.

قیمت لاستیک های دولتی برای خودرو های مختلف

لاستیک های سایز 13 دولتی که برای پراید و mvm 110 مناسب هستند، 156 هزار تومان به نرخ دولتی قیمت دارند. پهنای این لاستیک ها 165 میلی متر است و اگر لاستیک اسپرت 175 بخواهید، قیمت آن به 166 هزار تومان به ازای هر حلقه می رسد. با این حساب می توان گفت: چهار حلقه لاستیک سایز اصلی پراید برایتان حدود 624 هزار تومان هزینه خواهد داشت.

لاستیک های سایز مناسب تیبا با مشخصات 175/70R13 عرضه می شوند و قیمت آن ها کمی از لاستیک پراید گران تر است. این لاستیک ها 170 هزار تومان قیمت دارند و برای ساینا و ریو هم قابل استفاده هستند. چراکه اندازه رینگ این خودرو ها یکسان است.

پژو 405، 206، 207، پارس، رانا و کوییک دنده ای لاستیک های سایز 14 با پهنای 185 احتیاج دارند. نرخ دولتی این لاستیک ها 195 هزار تومان است و این یعنی اگر بخواهید چهار حلقه لاستیک برای ماشینتان بخرید، هزینه آن حدود 780 هزار تومان خواهد بود. اگر بخواهید سراغ تایر های پهن تر برای رینگ اسپرت بروید، قیمت لاستیک دولتی سایز 14 با پهنای 205 حدود 240 هزار تومان به ازای هر حلقه است. با این حساب هزینه خرید چهار حلقه لاستیک به 960 هزار تومان می رسد.

سمند، زانتیا، رنو ساندرو، تندر 90، ساندرو و برلیانس لاستیک سایز 15 لازم دارند. این لاستیک ها با پهنای 185 حدود 210 هزار تومان قیمت دارند. با این حساب اگر چهار حلقه لاستیک برای ماشینتان بخواهید، باید رقمی حدود 840 هزار تومان هزینه کنید. لاستیک های سایز 15 پهن تر با پهنای 195 گران تر هستند و 227 هزار تومان قیمت دارند. خرید چهار حلقه لاستیک سایز 15 با پهنای 195 برایتان حدود 910 هزار تومان خرج خواهد داشت.

اگر لاستیک را برای دنا می خواهید، باید سراغ همین لاستیک ها بروید. لاستیک های بزرگ تر 205 میلی متر پهنا دارند و قیمت آن ها به 250 هزار تومان می رسد. هزینه خرید چهار حلقه لاستیک سایز 15 با پهنای 205 به یک میلیون تومان می رسد.

اغلب ماشین های وارداتی لاستیک سایز 16 لازم دارند و این لاستیک ها با پهنای 205 حلقه ای 346 هزار تومان قیمت دارند. با این حساب هزینه لازم برای خرید دو جفت آن ها به یک میلیون و 384 هزار تومان می رسد. لاستیک های سایز 17 که یکی از بزرگترین لاستیک های خودرو های سواری به حساب می آیند، 478 هزار تومان به ازای هر حلقه قیمت دارند. این قیمت برای لاستیک های با پهنای 215 اعلام شده است.

قیمت لاستیک در بازار آزاد

لاستیک های کویر و شاخص در بازار آزاد دست کم یک و نیم برابر نرخ دولتی قیمت دارند. برای مثال هر جفت لاستیک کویر سایز 13 با پهنای 165 حدود 540 هزار تومان قیمت دارند. این نرخ برای لاستیک های شاخص به 570 هزار تومان می رسد. نرخ دولتی این لاستیک ها هر حلقه 156 و هر جفت 312 هزار تومان در نظر گرفته می شود. لاستیک های خارجی قیمت های به مراتب بالاتری دارند.

برای مثال لاستیک سایز 13 رودستون حدود 920 هزار تومان به ازای هر جفت است. کومهو جفتی 800 هزار تومان است و قیمت لاستیک های هانکوک به یک میلیون و 100 هزار تومان می رسد. با این حساب اگر بخواهید سراغ لاستیک های خارجی بروید، برای پراید و خودرو های مشابه آن باید دست کم دو میلیون و 400 هزار تومان هزینه کنید تا چهار حلقه لاستیک را عوض کنید.

لاستیک های سایز 14 ایرانی مناسبت برای خانواده پژو، با برند های کویر، یزد و شاخص در بازار آزاد بین 600 تا 610 هزار تومان به ازای هر جفت قیمت دارد. قیمت لاستیک دولتی در این سایز حلقه ای 195 هزار تومان و جفتی 390 هزار تومان است و حدود 30 درصد کمتر از نرخ بازار آزاد در نظر گرفته می شود. لاستیک های خارجی سایز 14 دست کم یک میلیون و 350 هزار تومان به ازای هر جفت فروخته می شوند.

این قیمت برای لاستیک های رودستون است. لاستیک کومهو هم همین قیمت را دارد، اما مدل های پهن تر با پهنای 205 گران تر هستند و جفتی یک میلیون و 600 هزار تومان فروخته می شوند. این رقم برای لاستیک های هانکوک به یک میلیون و 900 هزار تومان می رسد. با این تفسیر برای خرید چهار حلقه لاستیک سایز 14 با پهنای 205 باید رقمی حدود سه میلیون و 800 هزار تومان هزینه کنید.

لاستیک ایرانی سایز 15 مناسب برای خودرو هایی مثل سمند، دنا و مشابه آنها، در بازار آزاد حدود 950 هزار تومان فروخته می شود. این رقم برای هرجفت لاستیک است و به این معناست که هر حلقه حدود 475 هزار تومان قیمت دارد. باید توجه داشته باشید که لاستیک دولتی سایز 15 با همین برند ها یعنی کویر و شاخص، حدود 210 هزار تومان است. این مورد نشان می دهد لاستیک دولتی سایز 15 تقریبا نصف قیمت بازار است.

اختلاف نرخ دولتی و آزاد لاستیک های سایز 15 بیشتر از لاستیک های کوچک تر است. در بین برند های خارجی، قیمت لاستیک های این سایز دست کم یک میلیون و 450 هزار تومان در نظر گرفته می شود که مربوط به برند رودستون است. لاستیک کومهو سایز 15 با پهنای 195 حدود یک میلیون و 600 هزار تومان و با پهنای 205 حدود یک میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد. با این حساب در صورت انتخاب این لاستیک ها برای تعویض هر چهار حلقه باید حدود سه میلیون و 600 هزار تومان هزینه کنید.

قیمت لاستیک های سایز 16 ایرانی که بیشتر برای خودرو هایی مثل دنا پلاس یا خودرو های سدان وارداتی مناسب هستند، دست کم یک میلیون و 250 هزار تومان است. نرخ دولتی این لاستیک ها به ازای هر حلقه 350 هزار تومان و به ازای هر جفت 750 هزار تومان در نظر گرفته می شود. با این حساب می توان گفت: قیمت لاستیک دولتی در این سایز تقریبا سه چهار نرخ بازار آزاد است. اگر سراغ لاستیک های خارجی سایز 16 بروید، باید دست کم دو میلیون و 100 هزار تومان هزینه کنید که مربوط به لاستیک های کومهو با پهنای 205 است. قیمت لاستیک های 225 همین برند و همین سایز، به دو میلیون و 800 هزار تومان می رسد.

باید توجه داشته باشید، بر خلاف لاستیک های دولتی که به ازای هر حلقه قیمت گذاری شده اند، قیمت لاستیک های موجود در بازار عموما به ازای هر جفت اعلام می شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: برترین ها
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1127

به "راهنمای ثبت نام و خرید لاستیک دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای ثبت نام و خرید لاستیک دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید