دولت صدای بخش خصوصی را بشنود

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان در وبینار فرصت ها و ظرفیت های تجاری دو کشور، گفت: ضروری است که دولت صدای بخش خصوصی را بشنود، باید با دولت بر سر دیدگاه های دولت درمورد بخش خصوصی مکاتبه کنیم.

دولت صدای بخش خصوصی را بشنود

حسین پیرموذن اضافه نمود: در کمیسیون مشترک مالی دو کشور ایران و آذربایجان فرصتی برای اظهار نظر بخش خصوصی وجود نداشت، این یعنی دولت ها هنور درگیر مباحث سیاسی خود هستند و به بخش خصوصی توجه ندارند.

او تاکید نمود: در جنگ قره باغ، حدود 130 کیلومتر مرز مشترک ما با آذربایجان آزاد شد، گزارشی که شاهین مصطفی اف داد گفت که این بخش به ویرانه ای تبدیل شده، و خودشان هم گفتند که از ظرفیت فنی مهندسی ایران استفاده خواهیم کرد، بنابراین ما نباید این فرصت را از دست بدهیم.

رئیس اتاق اردبیل اعلام کرد: در این خصوص ما اطلاعیه ای برای شرکت هایی که می توانند در زمینه بازسازی منطقه قره باغ آذربایجان مشارکت نمایند صادر کردیم، شرکت های عمرانی درخواستشان را به صورت مکتوب تسلیم کردند و این درخواست ها توسط اتاق مشترک ایران و آذربایجان در اختیار کمیته ویژه بازسازی منطقه قره باغ در نهاد ریاست جمهوری نهاده شد.

پیرموذن یادآور شد: ستاد بازسازی منطقه قره باغ آذربایجان زیر نظر ریاست جمهوری آنجا تشکیل شده و نسبت به روابط سیاسی این کشور با کشورهای دیگر سهم کشورهای مختلف را معین می نمایند، شهر هوشمند را با ژاپن به توافق رسیده اند و فرودگاه و نفت را با کشورهای اروپایی، اما با کشورهایی مثل ایران هیچ تفاهم نهایی هنوز شکل نگرفته است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان گفت: هدف ما در مورد مشارکت در بازسازی منطقه قره باغ یک هدف ملی است، به عنوان اتاق مشترک ایران و آذربایجان امور را پیگیری می کنیم اما از ظرفیت همه کشور برای صادرات خدمات فنی مهندسی به کشور آذربایجان استفاده خواهیم کرد .

او اضافه نمود: مباحثی که اتاق مشترک ایران و آذربایجان اکنون پیگیری می نماید بحث مسائل بانکی، بحث ضمانتنامه بانکی، مشکل حمل و نقل، حمل یکسره بار، ایجاد دفتر جدید اتاق مشترک در آذربایجان و مشکل ویزای تجار است.

رئیس اتاق اردبیل تاکید نمود: مشکل ویزای تجار به نظرم بحث سیاسی کاری است، تجار ترکیه ای الان در باکو رفت و آمد دارند اما تجار ما این توانایی را ندارند و ویزا به راحتی صادر نمی گردد، این مشکل فکر کنم سیاسی است و مسئولین سیاسی دو کشور باید در این زمینه بهتر عمل نمایند.

پیرموذن همچنین درمورد کوشش اتاق مشترک برای باز نگه داشتن مرز بین دو کشور در دوران کرونا، گفت: در دوران کرونا تنها گمرکی که تماما باز بود و هیچ ساعتی تجارت قطع نشد گمرک ایران آذربایجان بود، 28 اسفند 1398 به من اطلاع دادند که گمرک آذربایجان هم بخاطر کرونا بسته خواهد شد، سریعا و در یک روز مجوزی از ستاد کرونای ایران و آذربایجان گرفتیم که تجارت کالا و خدمات بین دو کشور ادامه داشته باشد.

او هچنین اشاره نمود: حدود هفت سال پیش که مذاکرات بین دو کشور ایران و آذربایجان به سرپرستی دکتر واعظی در زمینه های سیاسی و مالی شکل گرفت، مسائل ما در بحث های مختلف تجارت با آذربایجان زیاد بود، تشکر می کنم از آقای واعظی و آقای جهانگیرزاده سفیر سابق کشورمان در آذربایجان و جناب بنیاد حسین اف سفیر محترم کشور آذربایجان که در آن روزهای سخت به صورت فشرده مذاکرات خوبی انجام دادند و براساس همان ما تقریبا امروزه مشکل گمرکی با کشور آذربایجان نداریم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان اضافه نمود: شبانه روزی کردن گمرک ایران و آذربایجان که در مذاکرات چند سال قبل رخ داد تراز تجاری ما را افزایش داد، همچنین راه آهن آستارا آستارا، پل آستارا، مجوز بارانداز بیله سوار و چندین توافق خوب دیگر در مذاکرات این چند ساله به دست آمده است که انتظار می رود با کوشش های سفیر کوششگرمان در آذربایجان، جناب موسوی، این تفاهمات خوب ادامه داشته باشد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2641

به "دولت صدای بخش خصوصی را بشنود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت صدای بخش خصوصی را بشنود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید