دستگاه نازل سی ان جی برای توزیع حامل های انرژی گازی فراوری شد

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، دستگاه نازل سی ان جی از جمله تجهیزات بسیار ضروری برای توزیع حامل های انرژی گازی در سطح کشور است. این دستگاه از سوی چند شرکت محدود بین المللی فراوری می گردد و یک شرکت دانش بنیان توانست با بومی سازی آن، احتیاج کشور به این دستگاه را مرتفع سازد.

دستگاه نازل سی ان جی برای توزیع حامل های انرژی گازی فراوری شد

محمدرضا خیرابی شبستری رئیس هیئت مدیر شرکت دانش بنیان در این باره گفت: در صندلی های سوخت سی ان جی روی سکوی سوخت گیری یک دستگاه دیسپنسر وجود دارد و مجموعه نازل سی ان جی، کار انتقال سوخت از این دستگاه به خودرو را بر عهده دارد. این دستگاه توسط چند شرکت محدود آمریکایی و اروپای فراوری می گردد و آنها از فروش دستگاه و فروش قطعات و خدمات پس از فروش به ما خودداری می کردند. به همین دلیل بحث تعمیر این تجهیزات در بعضی کارگاه های غیر مجاز و غیراستاندارد انجام می شد و همین موضوع خود مشکل ساز شده بود.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان اضافه کرد: بر این اساس، این شرکت دانش بنیان، کار نمونه سازی را در یکی از کشورهای اروپایی به اتمام رساند و سپس کار فراوری یک محصول ایرانی را در مجموعه پارک پردیس معاونت علمی شروع کرد.

وی بیان نمود: این محصول ایرانی به مرحله فراوری تجاری رسید و در حال حاضر این شرکت توان تامین احتیاج داخل در این حوزه را دارد. همچنین کلیه قطعات و خدمات پس از فروش نیز توسط شرکت در داخل عرضه می گردد و همین موضوع خود پاسخی فناورانه برای یک احتیاج را فراهم کرد.

خیرابی ادامه داد: پیش از این شرکت های خارجی حتی از ارسال قطعات یدکی لازم برای تعمیر این دستگاه به ایران نیز خود داری می کردند. اما در حال حاضر این شرکت دانش بنیان، علاوه بر گارانتی محصول، گارانتی تعمیر نیز ارائه می نماید. یعنی پس از تعمیر اگر محصول بلافاصله به تعمیر احتیاج داشت و یا تعمیر کارآمد نبود، این دستگاه به صورت رایگان مجدداً عیب یابی و تعمیر می گردد.

وی گفت: با توجه به اینکه چند شرکت محدود در جهان این دستگاه را فراوری می نمایند، می توان مقایسه کرد و متوجه شد که این یک دستگاه کاملاً ایرانی است و با قیمتی به مراتب کمتر از نمونه مشابه خارجی در داخل کشور فراوری می گردد. در حال این مجموعه دانش بنیان مشغول کار روی نمونه های برای فراوری در آینده است و اقدامات قابل توجهی در حوزه CNG و کنترل های التراسونیک انجام داده است که پس از انتها مراحل آزمایشگاهی به فراوری انبوه خواهد رسید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1071

به "دستگاه نازل سی ان جی برای توزیع حامل های انرژی گازی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه نازل سی ان جی برای توزیع حامل های انرژی گازی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید