در سفر الکاظمی به کردستان عراق چه گذشت؟

به گزارش هنجس بلاگ، ایرنا نوشت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عصر پنجشنبه در بازدید از گذرگاه مرزی ابراهیم خلیل در منطقه زاخو اقلیم کردستان عراق در جریان فرایند فعالیت این گذرگاه مرزی قرار گرفت.

در سفر الکاظمی به کردستان عراق چه گذشت؟

به گزارش وبگاه عراقی میدل ایست نیوز، الکاظمی در بازدید از این گذرگاه مرزی استان دهوک در اقلیم کردستان عراق شرایط انتقال کالا را بررسی کرد.

نخست وزیر عراق در این دیدار همچنین فرایند فعالیت و نظارت های گمرکی و مالیاتی در گذرگاه مرزی ابراهیم خلیل را بررسی و تاکید کرد بازدید وی از اقلیم کردستان عراق در چارچوب تلاش برای هم افزایی میان اربیل و دولت مرکزی بغداد است.

وی گفت که بخشی از این همکاری های مشترک به گذرگاه های مرزی مربوط می شود.

الکاظمی با بیان اینکه در اربیل شاهد فضای سازنده برای مناسبات بوده است، تاکید کرد که این موضوع خدمت به عراق و ملت خواهد بود.

او بر ضرورت توسعه گذرگاه مرزی ابراهیم خلیل تاکید کرد و اضافه نمود به زودی طرف های ذیربط در اربیل و بغداد نشست های خود را برای هماهنگی و رسیدن به شرایط تفاهم که به سود شهفرایندان عراق خواهد بود از سر خواهند گرفت.

الکاظمی یکی از اولویت های دولت خود را تسهیل مبادلات تجاری و رفع موانع در برابر گسترش مبادلات تجاری عراق دانست و گفت که این کار موجب شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.

نخست وزیر عراق همچنین از اردوگاه آوارگان قادیا در منطقه زاخو بازدید و تاکید کرد که دولت از همه امکانات خود برای بازگشت آوارگان به سکونت گاه های خود استفاده خواهد کرد.

الکاظمی صبح پنجشنبه برای دیدار و گفت وگو با مقام های محلی اقلیم کردستان عراق به اربیل سفر کرد.

وی پیش از این با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق و خرسند بارزانی نخست وزیر اقلیم دیدار و گفت وگو کرده بود.

311311

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1732

به "در سفر الکاظمی به کردستان عراق چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر الکاظمی به کردستان عراق چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید