دانشگاه ها برای جبران کمبود بودجه به سراغ بودجه پژوهشی می فرایند خبرنگاران

به گزارش هنجس بلاگ، معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: با توجه به شرایط مالی کشور دانشگاه ها زمانی که با کمبود بودجه روبرو می شوند به سراغ بودجه پژوهشی می آیند. متاسفانه همه دانشگاه ها این کار را انجام می دهند و اکنون به یک روال در کشور تبدیل شده است.

دانشگاه ها برای جبران کمبود بودجه به سراغ بودجه پژوهشی می فرایند خبرنگاران

بابک شکری، معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به شرایط مالی کشور معمولا دانشگاه ها زمانی که با کمبود بودجه روبرو می شوند به سراغ بودجه پژوهشی می آیند. متاسفانه همه دانشگاه ها این کار را انجام می دهند و اکنون به یک روال در کشور تبدیل شده است. البته قابل درک است، زیرا شرایط کشور با توجه به تورم هایی که وجود دارد و کاهش درآمد های اختصاصی این موضوع را تشدید می نماید.

وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه ها به دو بخش بودجه دولتی و اختصاصی تقسیم می گردد؛ اظهار کرد: بودجه دولتی از سمت دولت به دانشگاه ها داده می گردد. دانشگاه ها از روش های گوناگون دیگری نیز بودجه به دست می آورند که به دلیل شرایط کرونا اکنون کاهش یافته است، بنابراین دانشگاه ها برای جبران این کمبود بودجه به سراغ بودجه پژوهشی می فرایند. البته بودجه پژوهشی در دانشگاه ها هم رقم چشمیگری نیست که معمولا بین 15 تا 20 درصد بودجه است که به فراخور این که دانشگاه به چه میزان در بحث بودجه با کمبود روبرو گردد، متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: با این حال باید شرایط کشور را درک کرد و امیدوار هستیم سال 1400 شرایط بهتر گردد. فعالیت های دیگری نیز در معاونت پژوهشی دانشگاه برای اثرگذاری به جامعه انجام میگردد. بعضی از این اثرات در دراز مدت و بعضی دیگر در کوتاه مدت نمایان می شوند .

شکری توضیح داد: بخشی از بودجه پژوهشی عموما صرف کار های هیئت علمی همچون چاپ کتاب، مجلات داخلی و بخش دیگر نیز صرف عنوان ویژه فعالیت های پژوهی می گردد که به اعضای هیئت علمی به فراخر کار های پژوهشی ان ها تعلق می گیرد تا تامین هزینه های پژوهشی و یاری به دانشجویان تحصیلات تکمیلی داشته باشند. این مبلغ اگر چه بسیار کم است، اما کاری است که دانشگاه ها بر اساس توان خود می توانند انجام دهند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2887

به "دانشگاه ها برای جبران کمبود بودجه به سراغ بودجه پژوهشی می فرایند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها برای جبران کمبود بودجه به سراغ بودجه پژوهشی می فرایند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید