خبرنگاران پهنای باند اینترنت در چهارمحال و بختیاری به 101 گیگابایت افزایش یافت

به گزارش هنجس بلاگ، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: پهنای باند اینترنت در استان با شیوع ویروس کرونا از 40 به 101 گیگابایت افزایش یافت.

خبرنگاران پهنای باند اینترنت در چهارمحال و بختیاری به 101 گیگابایت افزایش یافت

مرتضی بلالی روز سه شنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی این استان اضافه نمود: این بستر برای 173 هزار دانش آموز امکان برقراری ارتباط در شبکه شاد را فراهم کرد.

وی ادامه داد: هم اینک 747 هزار مشترک اینترنت در استان وجود دارد که پوشش شهری در اولویت نخست و سپس پوشش جاده ای و روستایی در اولویت بعدی قرار گرفته است.

بلالی، با بیان اینکه مجوز ایجاد 81 سایت BTS برای استان گرفته شده است، توضیح داد: به سبب مسائل اجتماعی و بعضی مسائل دولتی هنوز این سایت ها اجرا نشده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری، بعضی مسائل اجتماعی و چالش های جانمایی را مانع توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان دانست و گفت: اگر این چالش ها و مسائل رفع گردد می توان بستر مناسبی برای توسعه زیرساخت ها در استان فراهم کرد.

بلالی، با بیان اینکه تششعات سایت های BTS برای سلامتی مردم ضرری ندارد، گفت: در پایش ها و اندازه گیری های سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات میزان تششعات این سایت ها اندازه گیری شد که میزان آن هیچ مسئله ای برای سلامتی مردم ندارد.

وی با اشاره به نظارت های این اداره کل بر فعالیت اپراتورها، اضافه نمود: طبق تعهدات اپراتورها، چنانچه هر سایتی خاموش گردد اپراتور مربوطه متحمل جریمه می گردد اما تا به امروز چنین تخلفی از سوی اپراتورها در استان شناسایی نشده و جریمه ای صادر نشده است.

به گزارش خبرنگاران، بیش از چهار هزار و 650 کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است که از این میزان 2 هزار و 600 کیلومتر بین شهری، 450 کیلومتر درون شهری و یک هزار و 600 کیلومتر فیبرنوری روستایی است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1020

به "خبرنگاران پهنای باند اینترنت در چهارمحال و بختیاری به 101 گیگابایت افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پهنای باند اینترنت در چهارمحال و بختیاری به 101 گیگابایت افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید