خبرنگاران همکاری ایران و نخجوان در حوزه های زیست محیطی و منابع طبیعی آنالیز شد

به گزارش هنجس بلاگ، باکو - خبرنگاران - در ملاقات امروز (پنجشنبه) سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و ماییس علی اف وزیر محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری خود مختار نخجوان همکاری های فیمابین در حوزه های زیست محیطی و منابع طبیعی آنالیز شد.

خبرنگاران همکاری ایران و نخجوان در حوزه های زیست محیطی و منابع طبیعی آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سررکنسولگری کشورمان در نخجوان، در این ملاقات پس از تبریک موفقیت جمهوری آذربایجان در بازپس گیری اراضی اشغالی و تبریک پیشاپیش عید نوروز، گسترش همکاری در حوزه های زیست محیطی و منابع طبیعی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

به همین دلیل ضرورت توجه به مسایل زیست محیطی رود ارس و صیانت از این میراث مشترک مورد تاکید نهاده شد و خاطرنشان شد، ضروری است در خصوص امکاناتی که منجر به کاهش آب این رودخانه و آلودگی آن می گردد، تشریک مساعی بعمل آید.

وزیر محیط زیست و منابع طبیعی نخجوان نیز با اشاره به همکاری با جمهوری اسلامی ایران در در خصوص مسایل مختلف بهره برداری از منابع آب رودخانه ارس تاکید نمود که خوشبختانه مسئله ای در این زمینه وجود ندارد و متخصصین دو طرف در ارتباط مستمر با یک دیگر هستند.

سرکنسول کشورمان نیز در این ملاقات با اشاره به سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نخجوان و مذاکرات دکتر محمد جواد ظریف با واصف طالب اف رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان که در آن همکاری های مربوط به رود ارس و مسایل زیست محیطی نیز مورد اشاره نهاده شد، از فرایند رو به توسعه مناسبات در این زمینه از جمله ساخت سد ها و نیروگاه های در دست احداث بین جمهوری اسلامی ایران، جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری آذربایجان ابراز خرسندی کرد.

حسینی ایده برگزاری جشن مشترک بین دو کشور در پنجاهمین سال بهره برداری از ارس را فعالیت مهم برای تعمیق دوستی و پیوند دو کشور دانست و در این زمینه امادگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه مساعدت و پیگیری اظهار داشت.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2753

به "خبرنگاران همکاری ایران و نخجوان در حوزه های زیست محیطی و منابع طبیعی آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همکاری ایران و نخجوان در حوزه های زیست محیطی و منابع طبیعی آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید