خبرنگاران قم رتبه چهارم در کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات است

به گزارش هنجس بلاگ، قم - خبرنگاران - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به آخرین شرایط استان ها در شاخص توسعه یافتگی IDI گفت: قم رتبه چهارم کشوری زیرشاخص میزان استفاده از فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) را کسب کرد.

خبرنگاران قم رتبه چهارم در کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات است

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم جواد غلام پور با اشاره به شرایط این استان در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات (IDI) گفت: قم با کسب امتیاز 0.66 در زیرشاخص میزان استفاده از فناوری اطلاعات در سطح کشور حائز رتبه چهارم کشوری شد.

غلام پور در ادامه اضافه کرد: قم در زیرشاخص دسترسی به فناوری اطلاعات نیز با امتیاز 0.84 در رتبه هفتم کشوری قرار گرفته است.

سرپرست ارتباطات قم در ادامه توضیح داد: قم در شاخص توسعه فن آوری اطلاعات توانسته با کسب امتیاز 7.26 نسبت به حفظ صندلی خود در رتبه ششم طی 2 سال اخیر اقدام کند.

وی گفت: امتیاز قم در شاخص توسعه فن آوری فوق 7.7 است در حالی که میانگین کشوری این شاخص 6.91 می باشد.

وی اضافه کرد: استان در زیر شاخص مهارت نیز دارای امتیاز 0.64 بوده و میانگین کشوری در این زیر شاخص 0.63 است.

غلام پور یادآور شد: با توجه به توسعه گسترده زیر ساخت های ارتباطی قم و تمرکز حوزه ها و مدارس علمیه در این کلانشهر در زیر شاخص استفاده از فن آوری مذکور دارای امتیاز 0.66 است و میانگین کشوری نیز در این خصوص 0.6 است.

سرپرست ارتباطات قم در ادامه گفت: امتیاز استان قم در زیر شاخص دسترسی با امتیاز 0.84 حدود چهار درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی در ادامه در مورد شاخص های محور دسترسی فن آوری ارتباطات در استان نیز اضافه کرد: تعداد مشترکان تلفن ثابت به ازای هر 100 تَن 36.29 و در مورد مشترکان تلفن همراه نیز به ازای هر 100 تَن 157.46بوده و تعداد خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت هم 78.49 می باشند.

غلام پور در ادامه توضیح داد: با توجه به توسعه سریع تکنولوژی فناوری اطلاعات در سطح دنیا نیازمند شناخت مستمر شرایط زیرساخت های ارتباطی در سطح کشور هستیم تا بتوانیم با توسعه زیر ساخت های ارتباطی خدمات و دستاوردهای جدید تکنولوژی فن آوری اطلاعات را ارائه کنیم./

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2315

به "خبرنگاران قم رتبه چهارم در کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قم رتبه چهارم در کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید