خبرنگاران شکست بچه ها را با مهارت آموزی جبران کنید

به گزارش هنجس بلاگ، تهران - خبرنگاران- روانپزشک کودک و نوجوان گفت: خانواده ها چنانچه از شکست بچه ها جلوگیری کنند در واقع مانع توسعه اتصالات مغز و در عین حال عدم مهارت آموزی برای حل مساله در آنان خواهند شد.

خبرنگاران شکست بچه ها را با مهارت آموزی جبران کنید

سمیرا خداپناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: ترس و نگرانی از شکست امری طبیعی به نظر می رسد اما چنانچه والدین با ایجاد موانع مختلف این ترس و نگرانی را نتوانند در ذهن و رفتار فرزند خود بسترسازی و حتی آموزش دهند، بعدها به اشتباه خود پی خواهند برد که چرا قدرت شجاعت، خرد و توان ورزی برای رفع اشتباه و خطا را از کودک خود دریغ کرده اند.

وی گفت: موفقیت زمانی حاصل می شود که انسان جهتهای هموار و یا ناهمواری را پشت سر گذاشته تا به هدفی که می خواهد دست یابد، اما هنگامی که پدر و مادری جهت رشد کودک را هموار می کند به طوری که هیچ مانعی بر سر راه فرزند قرار داد نشده باشد، در اصل والدین این فرصت را از بچه ها که به میزان توان برای رسیدن به هدف باید تلاش کنند گرفته و عواقب شکست در آینده را هم باید بپذیرند.

این رواندرمانگر شرح داد: می توان به جای اینکه مانع شکست بچه ها شد، ترس و نگرانی از شکست را به آنان آموزش داد و کمک کرد تا فرصت مهارت آموزی و یادگیری برای آنها فراهم شود.

خدا پناه اظهارداشت: برای اینکه والدین فرزند خود را از شکست محافظت کنند نیاز است با توجه به تجربه های چالش برانگیزی که داشته اند مهارت های مقابله ای و حل مساله را توسعه دهند چرا که اگر کودک را تنها از سختی و شکست محافظت کنیم در واقع جهت رشد و تحلیل آموخته های مغز آن را مسدود و یا کم تحرک کرده ایم در این صورت بچه ها مهارت حل مساله را آموزش نمی بینند.

وی گفت: بهترین راه حل برای جلوگیری از شکست و یا ایستادگی کودک در برابر ترس و نگرانی، زمانی است که والدین بین خواندن کتاب داستان و یا بازی های بچه هاه، یک شخصیت برجسته و بزرگ را به عنوان الگو برای فرزند خود مثال بزنند که چگونه شکست آن را برای رسیدن به موفقیت و پیروزی راهنمایی و یا چگونه این موانع او را از ادامه حرکت ناامید نکرد.

این روانپزشک کودک و نوجوان اضافه کرد: پدر و مادر چنانچه از جدول رفتاری و یا برنامه روزانه خاص برای کودک استفاده می کنند در هر بار که در انجام تکالیف خود با عدم موفقیت روبرو می شوند، به شرط پیدا کردن علت این شکست، با یافتن راه حل جدید امتیازی جداگانه به فرزند دهند تا از این طریق رسیدن به هدف با پشت سرگذاشتن موانع و مسائل را بیاموزند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1629

به "خبرنگاران شکست بچه ها را با مهارت آموزی جبران کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شکست بچه ها را با مهارت آموزی جبران کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید