حمایت از 125 محصول در حوزه فناوری های همگرا

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دکتر علی محمد سلطانی امروز در مراسم رونمایی از محصولات حوزه فناوری های همگرا که در محل معاونت علمی و فناوری برگزار گردید، گفت: این مرکز از سال 1395 با هدف توسعه محصولات در چهار حوزه فناوری نانو، بایو، علوم شناختی و فناوری اطلاعات شروع به کار نموده است.

حمایت از 125 محصول در حوزه فناوری های همگرا

وی با بیان اینکه طی این چند سال 125 طرح مورد حمایت قرار گرفته است، گفت: از دل این طرح ها، 63 استارت آپ بیرون آمده که اکنون مشغول فعالیت در زمینه فراوری محصولات و ارائه خدمات هستند.

رئیس مرکز فناوری های همگرا با بیان اینکه امروز از حدود 25 طرح در این حوزه ها رونمایی شد، اضافه نمود: این طرح ها حاصل کوشش و حمایت مرکز فناوری های همگرا که در ستاد توسعه فناوری نانو مستقر است، حمایت شده اند.

سلطانی با اشاره به حمایت های این مرکز از فناوری های NDIC گفت: در این مرکز حمایت ها به صورت گرنت هوشمند، وام هوشمند و دوره پیش شتابدهی است. طرح هایی که دولت باید مورد حمایت قرار دهد، گرنت هوشمند را دریافت می نمایند و اگر در راستای تجاری سازی باشند، وام هوشمند را از مرکز اخذ خواهند کرد.

به گفته رئیس مرکز فناوری های همگرا، حمایت های دوره پیش شتابدهی شامل حال فارغ التحصیلانی می گردد که در راستای ارتقای محصولات خود فعالیت می نمایند.

سلطانی به حمایت مرکز فناوری های همگرا در قالب وام هوشمند اشاره نمود و گفت: وقتی طرح های فناوری تا مرحله ای پیش برود وام هوشمند به آنها تعلق می گیرد؛ یعنی با توجه به معیارهای موفقیت در قرارداد این حمایت از وام هوشمند به گرنت هوشمند تبدیل می گردد.

سلطانی با تاکید بر ضرورت فراوری تجاری جوهرهای زیستی و تایید آن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور، گفت: در این زمینه باید پروژه هایی میان مهندسان و پزشکان اجرایی گردد. عمده پروژه هایی که در زمینه پوست، استخوان و قرنیه اجرایی شده حاصل همکاری مهندسان و پزشکان است.

رئیس مرکز فناوری های همگرا در مورد فناوری زیستی گفت: این فناوری حوزه ای است که به علت پیوند عضو در جهان حوزه ای مهم به تعداد می رود و ما باید در این راستا چاپگر زیستی، جوهر زیستی و بافت را فراوری کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه ها در زمینه فناوری های همگرا توانایی های زیادی دارند اما باید صندوق سرمایه گذاری تخصصی در این حوزه ایجاد گردد تا به حمایت از این پروژه ها بپردازند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3326

به "حمایت از 125 محصول در حوزه فناوری های همگرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از 125 محصول در حوزه فناوری های همگرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید