جزییات ملاقات عراقچی با مدیرکل آژانس بین المللی اتمی

به گزارش هنجس بلاگ، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ملاقات با معاون وزیر امور خارجه کشورمان در وین را مثبت ارزیابی کرد و در توییتی نوشت که همکاری های ایران و آژانس باید ادامه پیدا کند.

جزییات ملاقات عراقچی با مدیرکل آژانس بین المللی اتمی

به گزارش ایرنا، این دیدار در جریان سفر سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران به وین برای شرکت در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام صورت گرفت.

عراقچی پیشتر گفته بود که در راستای توافق هفته گذشته ایران و آژانس با گروسی دیدار خواهد نمود.

ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، چهارشنبه گذشته در انتها سفر مدیرکل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات ایران، توافق کردند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت نمایند و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از 16 ژانویه 2016 به صورت موقت توسط ایران در حال اجراست، ارتقا بخشند.

در این بیانیه آمده است؛ بعد از مشورت های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس در مورد حل و فصلِ توأم با حسن نیت موضوعات تعیین شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان تعیین شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد نمود.

طرف های اروپایی عضو برجام ضمن استقبال از تصمیم ایران و آژانس، آن را گامی مثبت در راستای حفظ و تداوم این توافق ارزیابی نموده اند.

در همین پیوند اعضای باقی مانده در برجام صبح امروز در چارچوب نشست کمیسیون مشترک این توافق در وین گردهم آمده تا گام دیگری را برای حفظ این توافق در برابر یکجانبه گری های آمریکا بردارند. این نشست ساعاتی پیش به انتها رسید و اعضا بر لزوم حفظ برجام تاکید کردند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1653

به "جزییات ملاقات عراقچی با مدیرکل آژانس بین المللی اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات ملاقات عراقچی با مدیرکل آژانس بین المللی اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید