جزئیات تفاهمات جدید اربیل و بغداد

به گزارش هنجس بلاگ، ایسنا نوشت: سخنگوی دولت بغداد گفت، نخست وزیر عراق در سفر اخیرش به اقلیم کردستان پیرامون بودجه، نفت، گذرگاهها و دیگر مسائل موجود میان بغداد و اربیل به تفاهماتی رسیده است.

جزئیات تفاهمات جدید اربیل و بغداد

به گزارش شفق نیوز، احمد ملال طلال، سخنگوی دولت بغداد در نشست خبری گفت، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سفرش به اقلیم کردستان به دنبال حل مسائل و گسترش تفاهم بود و در دیدارش با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان بودجه سال 2021 را مورد بررسی قرار داد که نقطه آغازین حل اختلافات و مسائل در همه مسائل است.

وی گفت، الکاظمی در این سفر موضوع گذرگاهها، نفت، سهم اقلیم کردستان از نفت و تحویل آن به بغداد را مورد بررسی قرار داد و نتایج این بررسی ها در بودجه 2021 مشخص خواهد شد.

ملا طلال پیرامون تغییراتی که الکاظمی در برخی از مناصب دولتی انجام داده هم گفت، این تغییرات مطابق با قانون اساسی است و برخی از شخصیت ها برای مدیریت مناصب خود متخصص هستند.

وی افزود: نمی دانیم چرا فراکسیون های سیاسی به این تغییرات اعتراض دارند در حالی که می دانند به صورت قانونی انجام شده و این حق نخست وزیر است که شخصیت مناسبی را برای پست ها مشخص کند.

در ارتباط با موضوع بنادر عراق بخصوص بندر فاو نیز ملا طلال گفت، نخست وزیر در جلسه امروز دولت گفت که عراق دارای حق حاکمیت و قانونی بر بنادر کشور، به ویژه بندر بزرگ فاو است.

الکاظمی گفت، اهمال در اجرای پروژه بزرگ فاو از سوی دولت های سابق دلایل مشخصی ندارد و شاید عمدی در کار بوده است.

311312

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1781

به "جزئیات تفاهمات جدید اربیل و بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تفاهمات جدید اربیل و بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید