جانبداری بحرین از امارات در مقابل ترکیه

به گزارش هنجس بلاگ، وزارت خارجه بحرین با ورود به مناقشه میان آنکارا و ابوظبی تاکید کرد: اظهارات وزیر دفاع ترکیه در قبال امارات تهدیدآمیز، خصمانه و تحریک کننده است.

جانبداری بحرین از امارات در مقابل ترکیه

به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، وزارت خارجه بحرین امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن اظهارات خصمانه خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه درباره امارات، این اظهارات را تحریک غیرقابل قبول و متناقض با هنجارهای دیپلماتیک دانست.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود گفت: این اظهارات تهدید شنیع یک کشور عربی دوست محسوب می شود که با موضعگیری های ملی و اصیل خود و نقش موثر و سازنده اش در جامعه بین الملل متمایز است.

همچنین در ادامه این بیانیه ضمن تاکید بر همبستگی بحرین با امارات به عنوان یک کشور دوست و حمایت از موضعگیری های همیشگی اش، این کشور درباره دخالت های ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی هشدار داد و آن را مغایر با اصول منشور سازمان ملل و منشور سازمان همکاری اسلامی و به منزله تهدیدی برای امنیت ملی کشورهای عربی و امنیت و صلح منطقه ای دانست.

خلوصی آکار پیشتر در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الجزیره حمله شدیدی را به امارات آغاز کرده و گفت: امارات اقدامات زیانباری را در لیبی و سوریه انجام داد و ترکیه در زمان و مکان مناسبتی این کشور را مورد سوال قرار خواهد داد.

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اینکه ابوظبی از سازمان های تروریستی مخالف ترکیه با هدف ضربه زدن به آنکارا حمایت می کند، از امارات خواست از گستره و میزان تاثیر خود بکاهد آشوب و فساد به پا نکند.

او در ادامه امارات را کشوری تابع توصیف کرد که دیگران آن را در بعد سیاسی یا نظامی به کار می گیرند و از راه دور مورد سوءاستفاده قرار می گیرد.

آکار ضمن درخواست برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می شود، گفت: اگر امارات، عربستان، مصر، روسیه و فرانسه حمایت خود را از خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته (لیبی) متوقف نکنند، لیبی هرگز ثبات نخواهد یافت. ، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1454

به "جانبداری بحرین از امارات در مقابل ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانبداری بحرین از امارات در مقابل ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید