توانایی سگ ها برای تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونا

به گزارش هنجس بلاگ، محققان آلمانی معتقدند سگ ها می توانند ابتلای افراد به ویروس کرونا را تشخیص دهند.

توانایی سگ ها برای تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار سگ ها موجودات باهوشی هستند که تا به امروز پیروز به شناسایی و تشخیص بمب، مواد مخدر و سرطان شده اند؛ اکنون محققان امیدوارند بتوانند ابتلای افراد به ویروس کرونا را تشخیص دهند.

اکنون چند کشور در دنیا در حال تربیت سگ ها برای تشخیص ابتلای افراد به کرونا هستند. محققان آلمانی در یک پژوهش به شماری از سگ ها برای تشخیص کووید 19 آموزش می دهند.

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی هانوفر آلمان یک هفته است 8 سگ نیرو های مسلح این کشور را برای تشخیص ابتلا به کرونا به وسیله بو کردن بزاق افراد تحت آموزش قرار داده اند. آن ها سپس بزاق یک هزار فرد مبتلا به کرونا و فرد سالم را با حس بویایی سگ آزمایش کردند. این تحقیقات نشان داد سگ ها پیروز به شناسایی 94 درصد افراد مبتلا به کرونا شدند.

دکتر مارن ون، یکی از محققان این پژوهش در این باره گفت: تصور ما این است که این روش به نتیجه خواهد رسید، زیرا متابولیسم (سوخت و ساز بدن) افراد پس از ابتلا به کووید 19 تغییر می نماید و سگ ها توانایی شناسایی این تغییر را با حس بویایی دارند.

در آزمایشی دیگر که در فرانسه انجام گرفت سگ ها توانستند از بو کردن عرق زیر بغل افراد با اطمینان 95 درصد به ابتلای افراد به کووید 19 پی ببرند.

همچنین در شیلی نیز پلیس این کشور به سگ ها برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا آموزش می دهد که نتایج بسیار امیدوار کننده ای حاصل شده است.

سگ ها دارای حس بویایی قوی هستند و می توانند بسیاری از مواد را که از سوی حس بویایی انسان قابل تشخیص نیست، به راحتی از یکدیگر تشخیص دهند. پژوهشگران امیدوارند با تربیت سگ ها به روشی ساده و مطمئن برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا در جامعه برسند. این کار می تواند در قطع فرایند شیوع ویروس کرونا در دنیا بسیار مفید باشد، زیرا شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه آن ها یکی از موثرترین روش های جلوگیری از گسترش کووید 19 است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1411

به "توانایی سگ ها برای تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانایی سگ ها برای تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید