تاجیکستان اپلیکیشن خود ارزیابی کرونا راه اندازی کرد

به گزارش هنجس بلاگ، دولت تاجیکستان برای کاستن از شیوع بیشتر کرونا، اپلیکیشنی را در قالب یک ربات-چت تعاملی کنترل شده توسط هوش مصنوعی برای خودارزیابی راه اندازی کرد.

تاجیکستان اپلیکیشن خود ارزیابی کرونا راه اندازی کرد

به گزارش خبرگزاری آسیا پلاس، مرکز منابع دیجیتال بهداشت تاجیکستان (AKU) برای حمایت از کوشش های دولت این کشور در جهت کاهش شیوع بیماری مهلک کرونا اپلیکیشنی را با عنوان کرونا چک - CoronaCheck طراحی کرد که یک برنامه جدید تلفن همراه است که به کاربران این امکان را می دهد تا ضمن افزایش آگاهی، نسبت به اقدامات پیشگیرانه برای COVID-19، ارزیابی های خود را نیز در خانه انجام دهند.

براساس این گزارش، این اپلیکیشن توسط این برنامه از یک ربات-چت تعاملی کنترل شده توسط هوش مصنوعی استفاده می نماید که به کاربران این امکان را می دهد تا علائم بیماری خود را متوجه شوند، خطر ابتلا به COVID-19 را ارزیابی نموده و به موقع درخواست یاری نمایند. هدف از این کار شناسایی ناقلین احتمالی ویروس کرونا است.

سیستم این اپلیکیشن به نحوی است که کاربر پس از گذراندن چند سوال، بر اساس پاسخ های فرد به آن سوالات او را هدایت می نماید. به عنوان مثال، شما باید به پزشک مراجعه کنید یا فقط بهداشت شخصی و توصیه های سازمان دنیای بهداشت را رعایت کنید.

این خبر حاکی است که علاوه بر سوالات، فیلم هایی در خصوص علائم COVID-19، پیشگیری و فاصله گذاری اجتماعی نیز در این برنامه موجود است و نیز در آن لیستی از شماره های تلفن های اضطراری برای COVID-19 وجود دارد.

توسعه دهندگان این اپلیکیشن اعلام کردند که این برنامه پزشکی یک خدمات درمانی Alberta Health Services پذیرفته شده ای است که مطابق با شرایط محلی از جمله اپیدمیولوژیک اصلاح شده است.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1312

به "تاجیکستان اپلیکیشن خود ارزیابی کرونا راه اندازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاجیکستان اپلیکیشن خود ارزیابی کرونا راه اندازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید