بیمه بیکاری کرونا شامل کدام مشاغل نمی گردد؟

به گزارش هنجس بلاگ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: افراد بیکار شده که مشمول قانون کار هستند، حداکثر 30 روز فرصت دارند تا مراتب بیکاری خود را به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام نمایند.

بیمه بیکاری کرونا شامل کدام مشاغل نمی گردد؟

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، حسین فلاح نژاد اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا تعدادی از واحدهای فراوریی و صنفی تعطیل و به دنبال آن تعدادی از کارگران بیکار شدند که این کارگران بیکار شده می توانند با مراجعه به سایت bimebikari.mcls.gov.ir و ثبت نام در این سامانه از مقرری بیمه بیکاری بهره مند شوند.

وی ادامه داد: مقرری بگیران بیمه بیکاری شامل 10 رسته ازجمله مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها و...، حمل ونقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری (هوایی و جاده ای و غیره)، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فراوری و توزیع پوشاک، فراوری و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه ، مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و مراکز فراوری، توزیع و فروش صنایع دستی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز شرح داد: ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر استان لیست افراد مشمول را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می دهد و سازمان تأمین اجتماعی نیز بر اساس موارد مصرح در قانون، پرداختی موردنظر را به حساب آن ها واریز می نماید.

این مسئول با اشاره به این که همه مشاغلی که در پی شیوع کرونا دچار آسیب و زیان شده اند مشمول بیمه بیکاری نیستند، افزود: مشاغلی مانند بیمه های خاص، مشاغل آزاد خویش فرمایی، کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان حمل ونقل شهری که قوانین بیمه ای آن ها مشمول قوانین خاص است، نمی توانند بیمه بیکاری دریافت نمایند.

فلاح نژاد اضافه نمود: افراد بیکار شده که مشمول قانون کار هستند، حداکثر 30 روز فرصت دارند تا مراتب بیکاری خود را به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: پس از ثبت نام متقاضیان، فهرست آنان برای صحت سنجی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال و سپس بر اساس اعلام این سازمان، برای افرادی که فاقد شرایط قانونی بوده و مشمول استفاده از این مزایا نیستند، پیامک جداگانه ای مبنی بر عدم احراز شرایط ارسال می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 580

به "بیمه بیکاری کرونا شامل کدام مشاغل نمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه بیکاری کرونا شامل کدام مشاغل نمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید