بدهی برقی عراق به ایران تهاتر می گردد

به گزارش هنجس بلاگ، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در مورد بدهی این کشور بابت خرید برق، گفت: پرداخت آن به صورت تهاتر صورت گرفته است و به زودی وارد کشور می گردد.

بدهی برقی عراق به ایران تهاتر می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید حمید حسینی روز سه شنبه در گفتگویی اظهار کرد: ایران، بخشی از بدهی عراق بابت خرید برق را کالا خریداری نموده که تا چند روز آینده این محموله وارد خاک کشور خواهد شد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه صادرات غیرنفتی در امسال به عراق کاهش داشته است، گفت: برق به این کشور همچنان فروخته می گردد و سالانه حدود 700 میلیون دلار برای کشور درآمد دارد.

وی با اشاره به اینکه فقط سه سال از قرارداد 6 ساله گازی ایران با عراق باقی مانده است، اعلام کرد: در این مدت اگر دولت عراق نتواند از اقلیم کردستان گاز خریداری یا به تکنولوژی استخراج از میادین گازی دست پیدا کند، قرارداد خرید گاز از ایران بار دیگر تمدید خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه زیر ساخت عراق تنها قادر به انتقال یک هزار و 200 مگاوات برق است، اعلام کرد: ایران 50 تا 52 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادرات می نماید که با توجه به قیمت آن، رقم قابل توجهی می گردد که در خصوص برق صدق نمی نماید.

در 9 ماهه امسال، 110 میلیون تن کالا به ارزش 52 میلیارد دلار بین ایران و کشور های مختلف مبادله شد که سهم صادرات 58 میلیون و 200 هزار تن به ارزش 25 میلیارد و 100 میلیون دلار بود.

سهم عراق در واردات کالا های ایرانی به این کشور 20 میلیون و 800 هزار تن به ارزش پنج میلیارد و 900 میلیون دلار بود و در مقام دوم مقاصد صادراتی ایران نهاده شد.

عراق سالانه حدود 90 میلیارد دلار صادرات و حدود 32 میلیارد دلار واردات از دنیا دارد. مهم ترین کالا های وارداتی این کشور گندم، برنج، روغن، شکر، دارو، مصنوعات صنعتی و فلزی، خودرو، تجهیزات نیروگاهی و مخابراتی و مهم ترین صادرات آن نیز نفت خام، فرآورده های شیمیایی، بعضی مواد غذایی و حیوانات زنده است.

منبع: ایرنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2395

به "بدهی برقی عراق به ایران تهاتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی برقی عراق به ایران تهاتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید