با آرامد ریشه دردهای اسکلتی - عضلانی را پیدا کن

به گزارش هنجس بلاگ، یکی از معضلات رایج در زمانی که دردهای عضلانی یا اسکلتی سراغمان می آید این است که در مراحل اولیه برای تسکین درد سراغ داروهای مسکن می رویم و از رفع کردن عامل اصلی درد غافل می شویم.

با آرامد ریشه دردهای اسکلتی - عضلانی را پیدا کن

این در حالی است که اغلب با ازبین بردن یک عادت ناسالم یا اصلاح حرکات می گردد جلوی بروز بیماری های پیشرفته را گرفت.

تخصص های طب فیزیکی، طب ورزشی، فیزیوتراپی در کنار فارغ التحصیلان رشته ارتوپدی فنی از جمله تخصص هایی هستند که هر یک در بخشی از فرآیند تشخیص تا درمان می توانند یاری زیادی به بهبود این بیماران نمایند.

فرآیندی که طی آن با استفاده از دانش پزشکی و با در اختیار داشتن سیستم های دقیق آنالیز بیومکانیک بدن، این امکان را به درمانگر می دهد که بدون تجویز داروهای شیمیایی، علت و ریشه درد را پیدا نموده و برای اصلاح آن روش های دقیق و علمی پیشنهاد دهد.

شرکت دانش بنیان آرمان تجهیز مدیسا با شناخت این ابزارها و آنالیز تقاضای جامعه پزشکی برای تهیه سیستم های تشخیصی در حوزه اختلالات اسکلتی - عضلانی توانسته خدمات جالب توجهی را در زمینه تشخیص ریشه دردهای اسکلتی و عضلانی به مراکز پزشکی ارائه نموده و علاوه بر یاری به آنالیز دقیق ریشه اختلال بیومکانیکال، بستر آنلاینی را برای طراحی و فراوری ارتزهای اصلاحی مورد احتیاج بیماران به این مراکز ارائه کند.

علی مهنما، مدیرعامل شرکت آرمان تجهیز مدیسا می گوید: حدود سال 88 طی خدمت سربازی در پروژه ای مربوط به علوم پزشکی ارتش همکاری داشتم. در آن موقع با توجه به تحصیلاتم از من خواستند تا سیستم هایی را به منظور انجام آنالیزهای بیومکانیک سربازان طراحی نموده و بسازم.پس از این که کارم به سرانجام رسید و دستگاه را تحویل دادم مسئولان بیمارستان از نتایج کار ابراز رضایت کردند. همین زمینه ای شد تا بتوانم با احتیاجهای این حوزه آشنا شوم و به فکر ساخت دستگاه های ایرانی در این زمینه بیفتم. در سال 92 شرکت را تاسیس کردم و کم کم دوستان و همکارانم، حسین اکبرشاهی و حسین خادم هم به مجموعه اضافه شدند.

خدمات آرامد در یک نگاه

آرامد نام اختصاری شرکت آرمان تجهیز مدیسا است که از بدو ایجاد به عنوان شرکتی پویا و خلاق، ماموریت توسعه فناوری های سلامت را با عرضه محصولات دانش بنیان پیگیری نموده است. ایجاد اولین FAB-Center فراوری ارتزهای اختصاصی در ایران، فراوری سیستم های جامع تشخیصی ارتو استیشن و پاسچر استیشن، فراوری انواع سیستم های اسکن پا، توسعه نرم افزارهای CAD/CAM در حوزه پزشکی و … از جمله افتخارات آرامد بوده که در سال های کمی که از حضورش می گذرد، توانسته به جامعه پزشکی کشور تقدیم کند.

مراحل کار آزمایشگاه آرامد

در گام اول که آنالیز بیومکانیک پا است، تحلیل ساختاری و عملکردی پا در حالات ایستاده و در حین گام برداشتن انجام می گردد. در مرحله بعدی امکان آنالیز ساختاری ستون فقرات در فضای سه بعدی بدون اشعه های زیان بار فراهم می گردد.

سپس ارزیابی کامل ساختار قامتی با استفاده از ابزارهای دقیق تشخیصی انجام شده و در بیماران مبتلا به کوتاهی اندام تحتانی شرایط دقیق ساختار بدنی پس از جبران کوتاهی مورد شبیه سازی قرار می گیرد. در مرحله نهایی و پس از تصمیم گیری درمانگر در مورد طرح درمان بیمار، فرایند طراحی و ساخت ارتزهای اصلاحی بیمار با استفاده از نرم افزارهای CAD/CAM میسر می گردد.

مزیت های محصولات تشخیصی آرامد

ارائه کامل ترین بسته تشخیصی برای سیستم اسکلتی - عضلانی

طیف وسیعی از بیماران که دچار اختلالات و دردهای مفصلی و عضلانی هستند احتیاج دارند به جای دریافت دارو و درمان های شیمیایی، ریشه دردشان شناسایی گردد تا در ادامه پزشک مراحل درمانی دقیق تری برایشان در نظر بگیرد. در این حالت استفاده از سیستم جامع آنالیز اسکلتی عضلانی ارتو استیشن به پزشک معالج این امکان را می دهد تا در یک بازه زمانی 15 دقیقه ای، آنالیزی دقیق از شرایط اسکلتی - عضلانی بیمار از مهره C7 گردنی تا کف پا داشته و طرح درمان دقیقی را برای بیمار خود طراحی کند. لازم به ذکر است این سیستم علیرغم برخوداری از فناوری پیشرفته مشابه اروپایی، با قیمتی معادل یک بیستم نمونه اروپایی در کشور عرضه می گردد.

کاهش چشمگیر اشعه ایکس برای بیماران اسکولیوز

یکی دیگر از محصولات شرکت آرامد دستگاه های اسپاینال ماوس، سیستمی دقیق و سریع برای ارزیابی اختلالات ساختاری ستون فقرات بدون برخورد اشعه ایکس است. این دستگاه امکان آنالیز دقیق مسائل ساختاری در ستون فقرات را بر عهده داشته و برای بیماران مبتلا به اختلالات ستون فقرات نظیر بیماران اسکولیوزی که در طول فرآیند درمان احتیاج به تصویربرداری های متعدد اشعه ایکس دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا تابش اشعه ایکس برای هر فرد در یک بازه زمانی محدودیتی دارد که اگر بیشتر از حد نرمال بگردد احتمال بروز سرطان در افراد بالا می رود.

ارائه خدمات آنلاین برای مراکز ارتوپدی فنی

شرکت آرامد به وسیله سامانه CADSOL3D امکان دسترسی کلیه مراکز ارتوپدی فنی در سراسر کشور را به فناوری های پیشرفته CAD/CAM در طراحی و ساخت ارتزهای درمانی پا فراهم ساخته است. فناوری CAD/CAM در طراحی و ساخت ارتزهای درمانی از جمله فناوری های گران قیمت بوده که امکان افزایش چشم گیر دقت در فراوری ارتزهای درمانی و به تبع آن ارتقای راندمان درمانی بیماران مبتلا به دردهای اسکلتی را به همراه خواهد داشت. استفاده از این سامانه برای تمامی مراکز درمانی مجاز (مراکز ارتوپدی فنی، بیمارستان ها و مراکز جامع توان بخشی) در سطح کشور به صورت رایگان بوده و خدمات آن بر بستر آنلاین و بر پایه فراوری از راه دور صورت می پذیرد.

راه های ارتباط با آرامد

وبسایت: aramedhealth.com

تلفن ثابت: 02142167000

آدرس: تهران، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان محمودیه، کوچه مهر، کوچه سالار، پ 14، واحد های 304 و 303

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3188

به "با آرامد ریشه دردهای اسکلتی - عضلانی را پیدا کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با آرامد ریشه دردهای اسکلتی - عضلانی را پیدا کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید