بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک سربیشه

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی وزیر جهاد کشاورزی، از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شهرستان سربیشه و دو طرح آبیاری تحت فشار بازدید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک سربیشه

کاظم خاوازی، امروز دوشنبه 14 مهر با هدف آشنایی با فرآیند انجام کار و آنالیز مسائل در این مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شهرستان سربیشه از این مجتمع بازدید کرد. این مجتمع، دارای یک گاوداری شیری هزار راسی با ظرفیت فعلی 950 راس گاو شیری (400 راس گاو دوشا) با فراوری روزانه فعلی 13 تن و سالانه چهار هزار و 848 تن شیر است که برای احداث آن 110 میلیارد ریال هزینه شده است.

در مجتمع کشت و صنعت بیدمشک سربیشه به مساحت 2 هزار هکتار، در طول سال به طور میانگین حدود 100 نفر نیروی روزمرد علاوه بر نیروهای دائمی به کار گرفته می گردد.

مجموع سرمایه گذاری اجرا شده در بخش دام، طیور و آبزیان مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شهرستان سربیشه 410 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال 86 نفر را به طور مستقیم فراهم نموده است.

یک باب مرغداری گوشتی با ظرفیت 45 هزار قطعه و فراوری 252 تن گوشت سفید در سال با هزینه کرد 20 میلیارد ریال و اشتغال 10 نفر، مرغداری تخمگذار با ظرفیت 240 هزار قطعه و فراوری چهار هزار و 850 تن در سال و یک باب پولت تخمگذار با ظرفیت 110 هزار قطعه با هزینه کرد 225 میلیارد ریال نیز در این مجتمع فعال است.

کارخانه شیر با ظرفیت فعلی 13 تن در روز و ظرفیت اسمی 21 هزار و 200 تن در سال و هزینه کرد 65 میلیارد ریال، واحد پرورش گوسفند داشتی و پرواری با ظرفیت هزار راس، استخر پرورش ماهی با ظرفیت 40 تن در هر دوره و پرورش شتر داشتی به ظرفیت 45 نفر از دیگر واحدهایی است که در این مجتمع وجود دارد.

همچنین در این مجتمع 480 هکتار از اراضی به کشت و زرع اختصاص یافته است که شامل 65 هکتار پسته، پنج هکتار زرشک، سه هکتار عناب و گندم 38 هکتار و مابقی آیش (3 دوره) می گردد.

وزیر جهاد کشاورزی از طرح آبیاری تحت فشار مجتمع کشت و صنعت بیدمشک سربیشه به مساحت 58 هکتار در باغات پسته، زرشک و عناب با هزینه کرد چهار هزار و 776 میلیون ریال نیز بازدید کرد.

طرح آبیاری تحت فشار شرکت کشت و صنعت پیوند خاوران(دشت مختاران) سربیشه به مساحت 115 هکتار و هزینه کرد 9 میلیارد و 490 میلیون ریال اجرا شد.

از مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح، هشت میلیارد و 50 میلیون ریال اعتبار دولتی و هزار و 440 میلیون ریال نیز سهم خودیاری بوده است.

طرح آبیاری تحت فشار برای باغات پسته با دبی چاه 26 لیتر بر ثانیه و دبی قنات 20 لیتر بر ثانیه اجرا شده است که میزان آب قابل صرفه جویی در قالب این طرح 506 هزار مترمکعب در سال پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبار هزینه شده، چهار هزار و 60 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و 716 میلیون ریال سهم خودیاری بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی، عصر روز گذشته با هدف آنالیز پروژه های کشاورزی خراسان جنوبی به این استان سفر نموده است.

طرح آبرسانی پایدار به 40 محله عشایری شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی به نمایندگی از 625 طرح تأمین آب عشایر در کشور تا ساعاتی دیگر به وسیله ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور و حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری می رسد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1861

به "بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک سربیشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک سربیشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید