افزایش 49 هزار و 465 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش هنجس بلاگ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در انتها معاملات امروز با رشد 49 هزار و 465 واحد روبه رو شد.

افزایش 49 هزار و 465 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، این روز ها که بورس اوراق بهادار تهران مرتب در حال افزایش شاخص و دستیابی به رکورد های جدید است، در خاتمه معاملات امروز سه شنبه با افزایش 49 هزار و 465 واحد به رقم یک میلیون و 391 هزار و 44 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 11 هزار و 124 واحد به رقم 430 هزار و 443 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران امروز به بیش از 5 هزار و 192 تریلیون تومان رسید. معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 6.9 میلیارد سهم حق تقدم و یا اوراق اقتصادی در قالب 1.6 میلیون نوبت معامله و به ارزش 14 هزار و 258 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس ایران را هم در نظر بگیریم که امروز به 13 هزار و 567 میلیارد تومان رسید، ارزش کل معاملات امروز بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران به بیش از 27 هزار و 825 میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات روز بازار سرمایه سال گذشته در این ایام حدود 4 هزار میلیارد تومان بود و امروز به بیش از 7 برابر رسیده است. این شاخص ها نشان می دهد که نقدینگی قابل توجهی به سمت بازار سرمایه سرازیر شده و البته آن را باید به فال نیک گرفت.

به گفته قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بهار سال جاری حدود 50 هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شده است که این امر وظیفه دولت و شرکت های سهامی عظیم را بیشتر می نماید تا اولاً با عرضه سهام جدید به عمق بازار یاری نمایند و ثانیاً مدیران شرکت های بورسی و فرابورسی از این فرصت استفاده نموده و نسبت به اجرای طرح های توسعه ای و نوسازی خط فراوری خود به رشد فراوری کشور یاری نمایند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار سرمایه بهترین مأمن برای پول های سرگردان جامعه است که اگر این پول ها وارد بازار کالایی و یا مسکن و املاک گردد، باعث تورم شدید و تغییر کاربری زمین های کشاورزی و جنگل ها به خاطر افزایش تقاضای خرید ملک می گردد، اما حضور پول های سرگردان در بازار سرمایه می تواند به تأمین نقدینگی شرکت های فراوریی حاضر در بورس یاری کند.

امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 3.6 درصد رشد نموده است شاخص کل با معیار هموزن 2.6 درصد، شاخص قیمت با معیار هموزن 2.6 درصد رشد کرد. شاخص آزاد شناور 3.5 درصد رشد یافت. شاخص بازار اول بورس 3.7 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس از رشد 3.6 درصدی برخوردار شد.

امروز نماد های فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، شستا، گل گهر و شرکت باما و هلدینگ تاپیکو، نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، همگی بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته اند.

نماد های پربیننده مربوط به بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، فولاد مبارکه، گسترس سرمایه گذاری ایران خودرو، ملی مس ایران و گلوکزان بوده اند.

امروز همچنین در فرابورس ایران شاخص کل در خاتمه معاملات 378 واحد رشد نموده و به رقم 15 هزار و 94 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 987 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 3.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 884 هزار نوبت معامله و به ارزش 13 هزار و 567 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های میدکو، ذوب آهن، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، صبا تأمین، توسعه و عمران استان کرمان و پتروشیمی تندگویان همی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده اند.

نماد های پربیننده در فرابورس امروز مربوط به ذوب آهن اصفهان، بانک دی، صنایع کاغذ پارس، سرمایه گذاری میراث فرهنگی، مادیران، سیمان لار سبزوار و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بوده اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1153

به "افزایش 49 هزار و 465 واحدی شاخص بورس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 49 هزار و 465 واحدی شاخص بورس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید