افزایش حملات داعش در مناطق حضور ائتلاف بین المللی در مرزهای عراق و سوریه

به گزارش هنجس بلاگ، گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان، طی بیانیه ای از افزایش تحرکات و حملات عناصر داعش در مناطق تحت کنترل نیروهای ائتلاف آمریکایی در مرزهای عراق و سوریه خبر داد.

افزایش حملات داعش در مناطق حضور ائتلاف بین المللی در مرزهای عراق و سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان، امروز (دوشنبه - 29 ژوئن) از احیای داعش و افزایش میزان عملیات های تروریستی در مناطق تحت کنترل نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا و همپیمان آن یعنی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، خبر داد.

این گروه طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در پایگاه خبری المعلومه منتشر شد، نوشت: اخیرا در پی ناامنی های ایجاد شده در مناطق مختلف تحت سیطره نیروهای ائتلاف و قسد، عناصر داعش بر میزان عملیات های مختلف خود از جمله آدم ربایی با هدف دریافت باج مالی و تهدید به قتل و تحمیل بارهای مالی علیه شهروندان تحت عنوان زکات و ...است. از 29 می تا 29 ژوئن، دیدبان حقوق بشر سوریه فعالیت های گروه تروریستی داعش را که دیگر به هسته های خاموش تبدیل شده است، زیر نظر دارد.

بر اساس این بیانیه، عناصر داعش طی کمتر از ده روز گذشته، پنج حمله در مثلث حلب - حماه - الرقه انجام داده اند و به شدت با ارتش سوریه درگیر شده اند. این درگیری ها دست کم به کشته و زخمی شدن 15 نیروی ارتش منجر شده است و تا به امروز کشته شدن شش نفر از آنها تایید شده است.

بنا بر این گزارش، عناصر داعش تنها نیروهای سوریه را هدف قرار نمی دهند بلکه در 16 ژوئن این عناصر به چهار چوپان حمله کردند و گوسفندان آنها را غارت کردند و در منطقه بادیه الغانم واقع در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در شرق استان الرقه، محصولات کشاورزی را به آتش کشیدند.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح که به احتمال زیاد وابسته به داعش بودند، همچنین به ساختمام شهرداری الشعب در شهرک الطیانه در حومه شرقی دیر الزور حمله کردند و کلیه کارمندان را در یک مکان جمع کردند و شهردار را در مقابل چشمان کارمندانش به ضرب گلوله به قتل رساندند.

در سایه ناامنی ایجاد شده در مناطق تحت سیطره قسد با حمایت آمریکا، عناصر داعش از شرایط به وجود آمده سوء استفاده کردند و حملات خود به قسد و نیروهای دولت سوریه و شماری از شهروندان را اجرایی کردند و علاوه بر باج گیری از شهروندان، مبالغی را با توسل به زور و تحت عنوان زکات از آنها دریافتد.

م

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1239

به "افزایش حملات داعش در مناطق حضور ائتلاف بین المللی در مرزهای عراق و سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حملات داعش در مناطق حضور ائتلاف بین المللی در مرزهای عراق و سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید