اتوبوس آتروس ایران خودرو دیزل چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش هنجس بلاگ، اتوبوس آتروس محصول شرکت ایران خودرو دیزل است. با توجه به ویژگی های آتروس، امکان استفاده از آن در ناوگان حمل و نقل درون شهری وجود دارد.

اتوبوس آتروس ایران خودرو دیزل چه ویژگی هایی دارد؟

خبرنگاران - مهدی درفشی: اتوبوس آتروس محصول ایران خودرو دیزل بوده و یک اتوبوس درون شهری است. اولین نمونه از اتوبوس آتروس، مهرماه سال گذشته به شرکت واحد اتوبوس رانی تحویل داده شد. آتروس به پیشرانه شش سیلندر خطی OM457LA با حداکثر قدرت 300 اسب بخار در دو هزار دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 1250 نیوتن متر در هزار و 100 دور در دقیقه مجهز است. این پیشرانه به توربوشارژر و اینترکولر نیز مجهز است. البته این موتور در کشنده H4 - 1943 نیز استفاده شده است و توانایی فراوری 430 اسب بخار و 2100 نیوتن متر گشتاور را دارد.

اتوبوس آتروس مجهز به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک است.

گیربکس اتوماتیک ZF

گیربکس اتوبوس آتروس از نوع ZF ECOLIFE 1400B یا 1700B است. این گیربکس اتوماتیک هفت دنده (شش دنده جلو و یک دنده عقب) است. با توجه به وجود ترافیک در کلان شهرها، استفاده از گیربکس اتوماتیک در اتوبوس های درون شهری، می تواند راحتی بسیاری برای رانندگان داشته باشد.

تجهیزات اتوبوس آتروس

این اتوبوس به تجهیزاتی نظیر تاخوگراف، جایگاه راننده قابل تنظیم و مجهز به کمربند ایمنی سه نقطه، شیشه های جانبی سکوریت چسبی یک تکه با پنجره بازشو تک جداره، تابلو دیجیتال اعلام جهت، پشتی معلولین، موقعیت ویلچر، دوربین رنگی دید از غقب و درب میانی مسافر، بخاری از نوع شوفاژی، پرده آفتابگیر جلو و جانبی راننده، سیستم تغییر ارتفاع، رمپ برای ورود و خروج معلولین و جانبازان در ورودی درب وسط، سیستم صوتی دارای سی دی پلیر، صفحه نمایشگر 5.7 لینچی، فیلتر جدا کننده آب از سوخت، فن رادیاتور الکترو مگنتیک، تایر زاپاس با رینگ فولادی، جعبه یاری های اولیه و کپسول آتش نشانی مجهز است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: بیت ران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3209

به "اتوبوس آتروس ایران خودرو دیزل چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس آتروس ایران خودرو دیزل چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید