اتحادیه اروپا به زودی استفاده از شارژر USB، C را برای تمام محصولات اجباری می نماید

به گزارش هنجس بلاگ، این طور که به نظر می رسد، اتحادیه اروپا میخواهد شرکت های تولیدنماینده لوازم الکترونیکی هوشمند شارژی را مجاب کند برای تمام محصولات خود از شارژر USB-C استفاده نمایند.

اتحادیه اروپا به زودی استفاده از شارژر USB، C را برای تمام محصولات اجباری می نماید

اتحادیه اروپا بار دیگر قدمی در راستای یکپارچه سازی شارژر لوازم الکترونیکی برداشت و قرار است به زودی از شرکت ها بخواهد شارژر USB-C را به عنوان روش استاندارد شارژ شدن محصولات خود انتخاب نمایند. با این تصمیم هم از محیط زیست به شکل قابل توجهی محافظت می گردد و هم اینکه کاربران مجبور نخواهند بود از سیاست های شرکت های فراورینماینده پیروی نمایند.

برای مثال این روزها اپل تنها شرکتی است که گوشی های خود را با پورت لایتنینگ راهی بازار می نماید. کاربران این شرکت هم خیلی اهمیتی نمی دهند گوشی شان پتانسیل بهتر شدن هم دارد به همین دلیل خیلی اعتراض خود را نشان نمی دهند. اپل هم به پشتوانه همین موضوع، همواره از این خواسته اتحادیه اروپا طفره رفته و به استفاده از پورت لایتنینگ اصرار می ورزد. اگر این سیاست نو اتحادیه اروپا اعمال گردد، دیگر کاربران مجبور نخواهند بود از پورت لایتنینگ استفاده نمایند.

در سپتامبر سال 2021 بود که اتحادیه اروپا بیان کرد می خواهد شرکت های فراورینماینده لوازم الکترونیکی هوشمند را مجاب کند تا از یک استاندارد واحد به عنوان راه حلی برای شارژ گوشی های خود استفاده نمایند. البته این تصمیم در ابتدا فقط شامل گوشی و تبلت می شد اما به تازگی و با 43 رأی مثبت و 2 رأی منفی، این درخواست هم تصویب شد که همان استاندارد واحد برای شارژ لپ تاپ ها، کنسول های گیمینگ دستی، دوربین ها و… استفاده گردد.

در حال حاضر تقریبا می توانیم بگوییم هر گوشی اندرویدی که راهی بازار می گردد از پورت USB-C بهره می برد. البته یک سری گوشی های مالی بسیار مقرون به صرفه قیمت همچنان پورت Micro-USB را در خود دارند اما روز به روز تعداد آن ها کاهش پیدا می نماید. بعضی از لپ تاپ ها هم اکنون از این پورت بهره می برد. با این وجود شرکت های زیادی هستند که باید این پورت را درون محصولات خود تعبیه نمایند و بزرگ ترین آن ها هم اپل است.

اتحادیه اروپا از این بابت که کاربران دائما در حال خرید شارژرهای مختلف با استانداردهای گوناگون هستند نگران است چرا که این کار باعث می گردد تعداد زیادی از شرکت ها به فراوری شارژر برای محصولات مختلف بپردازند که این در نتیجه تأثیر بدی روی محیط زیست می گذارد. به همین دلیل هم هست که بعضی ها معتقدند حذف شارژر از درون جعبه گوشی ها فقط و فقط به خاطر سود بیشتر بوده است و نه حفاظت از محیط زیست اما خیلی اتفاقی تأثیر مثبتی هم روی این بخش داشته وگرنه برای حفاظت از محیط زیست راه های بسیار ساده تری هم وجود دارد که یکپارچه سازی شارژرها یکی از آن هاست.

اجبار کاربران برای استفاده از یک نوع شارژر خاص در بعضی از پلتفرم ها هم خیلی جالب نبود. بعضی از این کاربران به اجبار به یک زیست بوم می پیوندند اما گاها پیش می آید که ناچار هستند در آن بمانند و با این کار، باید از تصمیمات شرکت سازنده که انحصار خاصی در زمینه های مختلف دارد پیروی نمایند. این موضوع نه تنها آلودگی را بیشتر می نماید بلکه می تواند به کاربر هزینه های کاملا اضافی را تحمیل کند.

تصور کنید هر سال چیزی در حدود 500 میلیون شارژر فقط در اتحادیه اروپا عرضه می گردد و این یعنی 11 تا 13 هزار تن زباله الکترونیکی فقط به خاطر استفاده از شارژرهای گوناگون در اروپا فراوری می گردد. حال بازارهای پرجمعیتی که به تنهایی چندین برابر اتحادیه اروپا هستند به کنار. استفاده از یک شارژر واحد برای شارژ تمامی این دستگاه ها ایده بسیار بهتری خواهد بود. هرچند گاهی اوقات این موضوع مقدور نیست اما قطعا در بدترین حالت هم بهتر از قبل خواهد بود.

البته این درخواست اتحادیه اروپا محصولاتی را که برای بهره مندی از پورت USB-C بسیار کوچک هستند شامل نمی گردد. برای مثال ساعت های هوشمند، دست بندهای سلامتی و محصولاتی از این دست.

مجلس اروپا بعلاوه استفاده از شارژرهای بی سیم را هم نگران نماینده دانست و از کمیسیون این قاره درخواست همکاری کرد تا قانونی را برای منع استفاده از چنین راهکارهایی در نظر بگیرد. چرا که فکر می نماید بعضی از شرکت ها از این روش برای فرار از قانون نوی که قرار است وضع گردد بهره برده و کاربران را مجبور به استفاده از شارژرهای انحصاری می نمایند.

در ماه مه (یک ماه دیگر)، مجلس اروپا روی نسخه تصحیح شده این درخواست رأی گیری خواهد داشت و باید در نهایت دید که نتیجه چه می گردد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3739

به "اتحادیه اروپا به زودی استفاده از شارژر USB، C را برای تمام محصولات اجباری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به زودی استفاده از شارژر USB، C را برای تمام محصولات اجباری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید