آمریکا پایگاه جدید درمثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه می سازد خبرنگاران

به گزارش هنجس بلاگ، ائتلاف آمریکایی در حال ساخت یک پایگاه دیگر در شمال شرق سوریه و مشرف به مرز عراق و ترکیه می سازد.

آمریکا پایگاه جدید درمثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه می سازد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، منابع سوریه از ساخت پایگاه جدید ائتلاف آمریکایی در شمال شرق سوریه و مجاورت مرز عراق و ترکیه خبر دادند.

به نوشته المیادین، این پایگاه قرار است در منطقه عین دیوار در استان الحسکه ساخته گردد و آمریکایی ها تجهیزات جدیدی به پایگاههای خود در این استان انتقال داده اند.

به گفته منابع محلی، یک کاروان ائتلاف آمریکایی متشکل از 50 کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و نظامی با همراهی خودروهای زرهی از عراق وارد خاک سوریه شده و به سمت پایگاههای مستقر در القامشلی و الحسکه حرکت نموده اند.

این پایگاه جدید که بخش هایی از آن تکمیل شده در حومه شهرک الیعربیه در منطقه المالکیه در شمال شرق استان الحسکه واقع شده است. محل احداث پایگاه پیش از این باند پرواز هواپیماهای کوچک سم پاشی بود. آمریکایی ها دور این باند را با دیوارهای بتنی از پیش ساخته محصور نموده و یک باند فرود بالگرد نیز در آن تعبیه نموده اند.

همزمان ائتلاف آمریکایی پایگاه صوامع در استان الحسکه را تخلیه و بیشتر تجهیزات آن را به پایگاه جدید منتقل نموده اند.

در این راستا خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که حمایت آمریکا را با خود دارند، محصول گندم کشاورزان الحسکه و قامشلی را به زور از آن ها گرفته اند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اخیرا مدعی شده است که تعداد نظامیان این کشور در شمال شرق سوریه 900 نفر است و برای مبارزه با داعش و نه منابع نفتی سوریه در آن جا حضور دارند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2706

به "آمریکا پایگاه جدید درمثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه می سازد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پایگاه جدید درمثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه می سازد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید